O nouă ediţie a Concursului Naţional de Business-Planuri, susţinută de MAIB

Premierea finaliştilor din cadrul Concursului Naţional de Business Planuri (CBP) a avut loc pe 21 iunie 2016 în cadrul Galei Ideilor de Afaceri. Evenimentul a încununat cele cinci etape ale concursului în cadrul căruia au fost identificate cele mai bune idei de afaceri ale tinerilor antreprenori din toată ţara. Tradiţional, concursul a fost susţinut de BC “Moldova Agroindbank”, care şi de această data a venit cu suport financiar pentru buna organizare a competiţiei, precum şi cu asistenţă consultativă oferită de mentori din cadrul băncii.

Concursul este organizat anual de către Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri (ANTiM), se desfăşoară la nivel naţional şi se bucură de succes în rîndul tinerilor şi antreprenorilor tineri care gestionează o afacere. Dovadă este următoarea informaţie: la ediţiile din 2012-2015 au aplicat peste 4500 de persoane din care au fost selectaţi pentru interviu în jur de 1100 de persoane, la traininguri au participat peste 400 de persoane, iar 84 au primit granturi în valoare de peste 350 mii EURO.

Actuala ediţie a fost organizată în perioada 25 februarie – 21 iunie 2016. Participanţii CBP2016 au avut posibilitatea de a concura pentru granturi de iniţiere a afacerii, acumulînd totodată cunoştinţe în elaborarea unui plan de afaceri de succes. Concursul a avut următoarele etape:
I etapă – Lansarea concursului şi înregistrarea on-line a conceptelor de afacere;
II etapă – Selectarea a 50 de participanţi  prin evaluarea conceptelor şi intervievarea directă;
III etapă – Cursuri de instruire şi susţinerea din partea mentorilor;
IV etapă – Selectarea finaliştilor în baza  evaluării planurilor  de afaceri elaborate şi a prezentărilor în faţa juriului profesionist;
V etapă – Premierea a 13  finalişti în cadrul Galei Ideilor de Afaceri.

Toţi participanţii vor benficia de susţinere informaţională şi consultanţă  post concurs timp de 12 luni, iar fondul de premii al CBP 2016 este de peste 700 mii lei. Premiul mare la ediţia XII-a este de 120 mii lei, din care 30% peste un an de zile cîştigatorii trebuie să-i întoarcă în Fondul concursului.

Adresîndu-se către participanţi la Gala Ideilor de Afaceri, Vicepreşedinte al Comitetului de Conducere, Oleg Paingu, a menţionat: “Moldova Agroindbank susţine acest proiect de ani de zile, nu doar financiar ci şi consultativ şi logistic. Specialiştii noştri oferă susţinere participanţilor în realizarea ideilor de business, ca într-un final să obţină afaceri funcţionale, profitabile şi durabile. Cînd zic „afacere durabilă”, îi am în vedere inclusiv pe acei antreprenori care, absolvind această „şcoală a tînărului businessman”, deja de cîţiva ani administrează afaceri originale, prospere. Mulţi dintre ei au devenit chiar şi clienţii Moldova Agroindbank. Or, acesta este principiul de bază al băncii noastre - parteneriat durabil cu clientul”.

MAIB a decis acordarea unui premiu special “Pentru cea mai originală idee de afaceri, realizată de o femeie”. De aceasta s-a învrednicit Victoria Ciobanu, directoarea companiei “Proiect-Centru” SRL care efectuează instruirea conducătorilor autostivuitoare, precum şi în domeniul  securităţii şi sănătăţii în muncă. Juriul concursului, din care a făcut parte şi un reprezentant al  MAIB, Ghenadie Beldiga, şef al Direcţiei Vînzări Credite ÎMM, a fost impresionat de originalitatea ideii, dar, întîi de toate, de perseverenţa autoarei în dorinţa de o a transpune în viaţă.

Victoria Ciobanu, “Proiect-Centru” SRL: “Ideea afacerii a apărut în perioada studenţiei, la momentul efectuării practicii de producere în cadrul unei companii. Deoarece în Moldova nu am găsit un centru de instruire pentru conducători de autostivuitoare, am căutat această posibilitate în România, ţara care are o legislaţie foarte extinsă ce reglementează domeniul utilajului de ridicare. Astfel, am alcătuit şi un manual de şcolarizare pentru conducători de autostivuitoare”.  

Potirivit Aureliei Braguţa, Preşedinte al ANTiM, toţi participanţii din ediţia curentă a concursului au dat dovadă de ingeniozitate.

„Spre deosebire de anii precedenţi, tematica şi domeniile proiectelor de business-planuri înaintate de tinerii oameni de afaceri a fost mult mai diversă, ceea ne-a impresionat mult. Reiterez mulţumirile partenerilor care ne-au ajutat în desfăşurarea concursului, în primul rînd, Moldova Agroindbank, partener stabil care este de la început cu noi”, a spus Aureglia Braguţa.       

Concursul de Business-Planuri pentru tineri este organizat de ANTiM tip de 12 ani, fiind susţinut tradiţional de Moldova Agroindbank. 

Vedeţi aici Lista finaliştilor CBP2016:   http://cbp.antim.org/2016/index.php?news=285

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok