Close
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Tarife şi condiţii generale
Tarife şi condiţii generale
Servicii electronice
Internet-Banking SMS-notificări
M@IB Online Info COVID-19
Internet Banking MAIBank Mobile Extrase Electronice Transfer P2P Transfer T2C
Atenţie, fraude! 07.05.2021

Atenţie, fraude!

Stimate client,
 
Îţi recomandăm să fii prudent pentru a nu deveni victima unei fraude bancare, care are drept scop spargerea conturilor tale din App MAIBank şi sustragerea banilor. Escrocii folosesc diferite scenarii, de aceea e important să fii informat.
 

Unul din scenarii arată în felul următor:
 
1. Atacul debutează cu un apel, în cadrul căruia escrocul pretinde că prezintă Moldova Agroindbank. 
2. Escrocul afirmă că pentru a accesa aplicaţia MAIBank victima trebuie să descarce pe telefon din magazinele App Store sau Google Play o aplicaţie specială, care în realitate reprezintă o aplicaţie de control la distanţă (AnyDesk, TeamViewer etc.).
3. Escrocul preia controlul asupra dispozitivului şi obţine datele bancare şi cu caracter personal, cum ar fi informaţia din actul de identitate, cardurile bancare, parolele OTP primite prin SMS de la bancă etc. 
4. Escrocul sustrage banii din cont prin transferuri P2P sau tranzacţii online.
 
Cum te protejezi în cazul unor astfel de apeluri?
 
Nu instala aplicaţia la solicitarea persoanelor necunoscute. ATENŢIE! Banca niciodată nu propune instalarea unor aplicaţii terţe.
Fii vigilent cu privire la apelurile venite din afara ţării prin intermediul aplicaţiilor de comunicare sau direct la telefon.
Cere numele apelantului şi spune-i că vei reveni. Verifică identitatea acestuia la bancă prin apel la 1313.
Nu transmite date financiare, parole sau coduri de acces prin intermediul apelurilor telefonice. Banca niciodată nu va solicita informaţii sensibile în acest mod.
Blochează orice număr suspect.
 
Cum procedezi în cazul în care ai căzut în capcană?
 
1. Închide imediat şi dezinstalează aplicaţia, pe care escrocii ţi-au sugerat să o instalezi.
2. Blochează imediat cardul prin Self Service sunând la 1313. 
3. Anunţă bancă despre incident la acelaşi număr scurt 1313.