Close
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
M@IB Online
InternetBanking MobileBanking ExtraseElectronice CereriElectronice
Detalii - soluţia Bank Flex MultiChannel 21.01.2013

Detalii - soluţia Bank Flex MultiChannel

Interviu cu Stanislav ENE, şef al Departamentului Tehnologii Informaţionale BC „Moldova Agroindbank” SA.

Înaintarea MOLDOVA AGROINDBANK pe piaţa serviciilor bancare la distanţă continuă prin lansarea soluţiei „Bank Flex MultiChannel”


BC „Moldova Agroindbank” SA şi-a stabilit în 2013 obiectivul de a înainta masiv pe calea aplicării celor mai noi soluţii de deservire bancară la
distanţă, devenind astfel şi mai accesibilă pentru clienţi, graţie serviciilor sale electronice performante. Startul a fost dat prin utilizarea serviciului de „Semnătură mobilă” în procesul de accesare la distanţă a serviciilor bancare. În contextul aceluiaşi obiectiv, Moldova Agroindbank a produs o relansare şi o actualizare importantă a serviciilor bancare oferite la distanţă, integrîndu-le într-o platformă unică şi performantă - soluţia „Bank Flex MultiChannel”. Detalii despre noua soluţie şi toate avantajele acesteia aflăm din interviul cu Stanislav ENE, şef al Departamentului Tehnologii Informaţionale BC „Moldova Agroindbank” SA.

-Domnul Ene, ce reprezintă sistemul „Bank Flex MultiChannel” şi care sînt avantajele acestuia?

- Avantajul principal al sistemului „Bank Flex MultiChannel” este că acesta a integrat într-un tot întreg, pe o platformă unică, logică, funcţională şi comodă, cu design unic, cele mai importante servicii electronice accesibile clienţilor de la distanţă prin intermediul internetului, telefonului mobil şi telefonului fix. Conceptul soluţiei permite integrarea în sistem şi a altor canale de acces la distanţă cu cele mai mici customizări ale acestuia.

-Ne puteţi oferi mai multe detalii despre fiecare opţiune a Bank Flex-ului?

Prin intermediul soluţiei „Bank Flex MultiChannel”, canalul Internet, sînt disponibile toate tipurile de transferuri din/în conturi curente, de card şi depozit, tranzacţii forex, achitarea creditelor, mărfurilor şi serviciilor către furnizori, plăţi programate (cu data executării în viitor) consultarea stării conturilor, obţinerea extraselor din conturi şi a cursului de schimb valutar. etc.
MAIB oferă si un serviciu exclusiv - Mobile Banking. Prin intermediul acestuia, clienţii pot efectua acelaşi spectru de operaţiuni bancare ca şi în cazul Internet Banking, accesînd serviciul prin intermediul telefonului mobil. Astfel, de exemplu în situaţia când depistaţi că soldul în contul de card este sub nivelul necesar efectuării unei plăţi sau extragerii de numerar, prin intermediul telefonului mobil, accesînd opţiunea Mobile Banking, puteţi executa suplimentarea contului de card din cont curent sau de depozit, autoriza tranzacţia şi imediat extrage numerar de la bancomat sau achita plata respectivă utilizînd cardul.

- Care-i destinaţia opţiunii SMS Banking în acest caz?

Opţiunea SMS Banking permite clienţilor, care nu dispun de telefon performant cu acces la internet, să beneficieze de un şir de servicii bancare care sînt disponibile şi prin Internet şi Mobile Banking. Pentru a beneficia de serviciile necesare prin SMS Banking este suficient să expediaţi cererea respectivă în formatul stabilit la numărul scurt 6242 (corespunde abrevierii MAIB de pe tastatura telefonului şi care este număr unic pentru 3 operatori de telefonie mobilă).
Un alt avantaj incontestabil al serviciilor înalt tehnologizate: Internet, SMS şi Mobile-Banking rezidă în expedierea notificărilor SMS pentru fiecare operaţiune efectuată de către client. Astfel, clienţii vor fi notificaţi prin mesaje SMS de fiecare dată cînd se vor conecta la unul din aceste servicii, cînd vor efectua o tranzacţie, vor achita o factură etc. Nimic mai simplu pentru o gestiune eficientă a banilor.
Mentionez că aplicarea notificărilor este şi un instrument eficient pentru clienţi de prevenire a fraudelor.

-Pentru aceasta clientul trebuie să memorizeze toate formatele mesajelor scurte corespunzătoare tipului tranzacţiei?

Ca şi în alte cazuri, utilizarera frecventă a serviciului permite memorizarea în scurt timp a comenzilor respective. Totuşi, în orice moment, expediind SMS cu textul “HLP” la numărul scurt 6242 veţi obţine lista şi formatul mesajelor SMS corespunzătoare tipului operaţiunii care doriţi să o efectuaţi. Menţionez că abonarea la serviciul SMS Banking poate fi efectuată la distanţă aplicînd serviciul lansat recent de bancă de înnaintare a cererii de abonare autorizată cu Semnătura Mobilă.

-Care sînt alte facilităţi ale soluţiei?

Ţinînd cont de tendinţele de diversificare a sistemelor cît şi a echipamentelor utilizate de clienţi pentru accesare la distanţă, soluţia prevede posibilitatea accesării acesteia utilizînd cele mai populare şi moderne WEB-browsere printre care Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera. Soluţia poate fi accesată de pe dispozitive mobile (Smartphone, Tablet PC, etc.) utilizînd web-browsere moderne ce rulează pe ele cum ar fi Microsoft Mobile Internet Explorer (Microsoft Windows Phone), Safari Mobile (IOS pentru iPhone, iPad), Google Chrome (Android) şi Opera Mobile (unele telefoane mai vechi). Evident că soluţia va fi dezvoltată în continuare, îmbunătăţită ţinînd cont de rezultatele aplicării acesteia, propunerile clienţilor, inclusiv vor fi adăugate noi funcţionalităţi, posibilităţi de accesare de pe echipamente şi cu web browsere noi din cele mai frecvent aplicate.

-Aţi avut grijă să asiguraţi integritatea informaţiei şi securitatea tranzacţiilor care pot fi efectuate on-line, în special prin intermediul „Bank Flex MultiChannel”?

Bineînţeles, acest aspect mereu îl punem în capul locului, pentru ca banii clientului să fie în siguranţă. În general, „Bank Flex MultiChannel” are un grad înalt al securităţii, iar în ce priveşte utilizarea semnăturii digitale, există posibilitatea de a o utiliza atît la autentificare - (loghin), cît şi la autorizarea plăţilor, ceea ce asigură un grad suplimentar de protecţie.
Altă facilitate este că pentru autorizarea tranzacţiilor poate fi utilizat cod de autorizare (TAN) care este generat de sistem şi expediat clientului la telefon mobil sau prin e-mail atunci cînd apare necesitatea autorizării tranzacţiei.

-Se pare că serviciile oferite de bănci treptat vor migra în spatiul virtual…

Este un process indispensabil al “e-fenomenului” dar şi al businessului bancar contemporan. La Moldova Agroindbank, toate serviciile la distanţă au fost sistematizate în meniul „MAIB ON-LINE” accesibile pe pagina de start a băncii www.maib.md. De fapt, „MAIB ON-LINE” întruneşte acum funcţiile unei „filiale virtuale” pentru clienţii băncii care au posibilitatea, prin accesarea serviciilor la distanţă incluse în acest meniu, să beneficieze de o mare parte de servicii de la distanţă, fără a vizita banca.

-Ce servicii mai oferă această „filială virtuală” a MAIB?

Pe lîngă cele enumerate mai sus, aş remarca totodată serviciul Extrasele Electronice care reprezintă o soluţie comodă şi foarte simplă în utilizare. Esenţa serviciului este expusă în denumirea acestuia - posibilitatea obţinerii extraselor din cont pentru o zi sau perioadă nemijlocit de pe PC-ul, iPad, telefonul mobil, extrasul fiind protejat cu semnătură digitală de care trebuie să dispună clientul.

Cererile Electronice la Moldova Agroindbank reprezintă o soluţie bancară inedită pentru piaţa noastră, deoarece am fost prima şi sîntem, deocamdată, unica bancă din Moldova, care a pus la dispoziţia clientului serviciul de autorizare cu aplicarea Semnăturii Mobile. Fiind un serviciu inovator, acesta permite abonarea la produse bancare în spaţiul virtual - direct de pe pagina web a băncii. Utilizînd „Semnătura Mobilă”, clienţii băncii pot beneficia de un şir de servicii bancare, precum: abonarea la serviciul SMS-Banking; depunerea cererii de reemitere a cardului bancar şi depunerea cererii de închidere a contului de card bancar. Putem afirma cu certitudine că gama serviciilor care vor fi disponibile prin aplicarea „Semnăturii Mobile” se va extinde în continuare.
Imaginile inedite cu persoanele dragi, imagini din natură, evenimente importante din viaţă, de la serviciu, de la întîlnirile cu prietenii şi colegii – toate pot fi transpuse pe un card bancar personalizat, prin intermediul serviciului inedit oferit de Moldova Agroindbank: Clic Card. Oferim actualmente două tipuri de card cu design personalizabil: Visa Electron Clic şi Visa Classic Clic, pentru ca să puteţi păstra banii şi cele mai frumoase amintiri oriunde aţi fi.

Terminalele Multifuncţionale sînt deja un lucru obişnuit pentru toată lumea, ele reprezintă o soluţie comodă de achitare a serviciilor comunale şi ale operatorilor de telefonie mobilă, fiind totuşi utilizate foarte puţin pentru efectuarea operaţiunilor bancare. Сlienţii Moldova Agroindbank au acum acces rapid la servicii de înaltă calitate şi posibilitatea să efectueze operaţiuni prin intermediul terminalelor multifuncţionale, inclusiv: încasarea numerarului în contul curent; alimentarea cu numerar a contului de depozit; alimentarea cu numerar a contului cardului de debit; achitarea overdraftului la contul de card; achitarea datoriilor la cardul de credit; achitarea creditului de consum sau imobiliar in conformitate cu graficul de rambusare.

-În viitor, veţi veni cu noi soluţii bancare electronice?

BC „Moldova Agroindbank” SA şi-a stabilit obiectivul de a înainta masiv pe calea aplicării celor mai noi soluţii de deservire la distanţă. Astfel, anul curent va fi marcat de punerea în aplicare a mai multor soluţii inteligente, bazate pe tehnologii moderne care vin să creeze clienţilor băncii cele mai comode şi atractive condiţii de deservire bancară