Close
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Servicii electronice
Internet-Banking SMS-notificări
M@IB Online
InternetBanking MAIBankMobile ExtraseElectronice CereriElectronice TransferP2P TransferT2C

Recomandări, Reguli de securitate

Regulile de bază de utilizare a cardurilor bancare:
 
  • Memorizaţi PIN-codul, nu păstraţi plicul cu PIN-cod împreună cu cardul;

  • Nu comunicaţi acest cod, nimeni nu are dreptul să solicite PIN-codul Dvs, sau orice altă parolă, nici managerul magazinului şi nici lucrătorul bancar;

  • Datele cardului (PIN-codul, numărul cardului, valabilitatea, codul CVV) sunt confidenţiale.

  • Cînd primiţi cardul, semnaţi pe partea verso;

  • Nu notaţi PIN-codul pe card;

  • În cazul situaţiilor suspecte modificaţi codul PIN de la orice ATM MAIB;

  • În caz de pierdere/furt telefonaţi la Serviciu Suport şi blocaţi cardul;

  • Pentru a spori securitatea cardului deţinut, utilizaţi serviciul „Asigurarea cardului bancar de la Moldova Agroindbank”;

  • Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, la efectuarea tranzacţiilor la comerciant solicitaţi să vă aducă POS-terminalul sau mergeţi împreună cu lucrătorul la POS-terminal pentru a efectua tranzacţia;

  • Sistematic verificaţi extrasul din cont de card – înregistrările să corespundă cu cheltuielile efectuate;
La efectuarea cumpărăturilor online – în mediul Internet 
 
  • Verificaţi site-ul, datele de contact, termenii şi condiţiile, prezenţa platformelor MasterCard SecureCode şi Verified by Visa;

  • Păstraţi toate documentele (corespondenţa, chitanţe, mesaje) ce confirmă efectuarea cumpărăturilor; 

  • Optaţi pentru MasterCard M@IB Virtual ce oferă securitate maximă la efectuarea cumpărăturilor online; 

  • Fiţi atenţi în special cînd furnizaţi informaţiile personale solicitate la finele tranzacţiei. Site-ul comerciantului trebuie să asigure protejarea informaţiei solicitate de la Deţinător pentru efectuarea cumpărăturii, trebuie să îi comunice modul în care aceasta poate fi dezvăluită şi cine poate avea acces la ea. În mod normal nu ar trebui să daţi mai multe informaţii decat cele absolut necesare efectuării tranzacţiei (numele/prenumele, numărul cardului, data de expirare, codul CVV/CVC, adresa).

  • Pentru a evita furtul informaţiilor personale (numărul de card, adresa etc), nu introduceţi aceste date dacă aţi ajuns pe site-ul respectiv urmînd un link primit prin e-mail, de exemplu. De multe ori, acest gen de e-mail-uri sunt tentative de phishing (site-uri care seamană extrem de bine cu cele originale, dar informaţiile ajung direct pe mîiana fraudatorilor).

  • Atenţie! nici un magazin online nu va cere niciodată codul PIN al cardului, prin urmare, dacă ajungeţi pe un site care solicită introducerea codului PIN, inchideţi pagina imediat. Site-urile reale au, de obicei, logo-ul SSL (un standard de securitate pentru legătura dintre browser şi server) sau Verified by Visa/ MasterCard SecureCode. 

  • Instalaţi un program anti-virus, cu opţiunea anti-phishing integrată, sau un program separat pentru anti-phishing. 

  • Pentru a evita probleme privind produsele achiziţionate, citiţi cu atenţie condiţiile de vînzare, pentru a fi sigur cît timp aveţi la dispoziţie pentru returnare, dacă produsul ajunge la destinaţie stricat sau va hotăraţi că nu mai aveţi nevoie de el. 

Cum ştiu dacă site-ul este sigur?

Pe lîngă renumele magazinului şi părerile altor clienţi, există o serie de elemente care vă ajută să recunoaşteţi un site sigur :
 
  • secţiuni distincte şi vizibile: cum este plasată comanda şi cum se efectuează plata online;

  • adresa (URL) paginii de web unde se introduc date sensibile, precum datele de card, trebuie să înceapă cu https, pentru a fi garantată criptarea datelor din browser-ul unde sunt introduse pînă la serverul unde se transmit;

  • pe magazinele online sigure, clientul urmează sa regăseasca în browser un lacăt de unde, la un simplu click, cumpărătorul poate afla informaţii despre certificatul de securitate şi identitatea vînzătorului;

  • se recomandă cumpărăturile să fie efectuate doar de la firme cunoscute şi despre care se cunoaşte că sunt serioase. Este foarte important deoarece la efectuarea unei cumpărături online sunt communicate datele personale ale clientului precum: numele, numărul cardului şi probabil adresa şi numărul de telefon etc.

  • La furnizarea numărului cardului Dvs. de credit sau de debit într-un mediu on-line, este necesar să fie verificat gradul de siguranţă oferit de conexiune. Cele mai multe browsere afişează o iconiţă specială – o cheiţă sau un lăcăţel – pentru a arăta că site-ul este sigur. De asemenea, mulţi comercianţi oferă pe site-urile lor informaţii referitoare la sistemele de siguranţă pe care le folosesc.

  • Orice informaţie legată de tranzacţiile efectuate on-line urmează să fie păstrată pentru orice verificare în caz de necesitate.

  • E-mailul nu este o cale sigură de comunicare. Pentru protejarea numerelor de cont şi evitarea fraudelor cu cardurile, nu se recomandă să fie expediat prin e-mail numărul de cont şi nici altă informaţie financiară.

  • Toate detaliile legate de cumpărături urmează să fie analizate înainte de a fi plasată comanda şi efectuată plata, precum: data livrării, condiţiile de garanţie, politica de anulare şi returnare, modul în care poate fi contactat un reprezentant al companiei.

  • Comercianţii online sunt trataţi la fel ca şi comercianţii prin telefon.

  • Dacă o ofertă este prea bună ca să fie adevărată, probabil chiar nu este pe cât de bună pare la prima vedere, şi e mai bine să fie evaluată de două ori înainte de a fi luată deciazia de procurare.

  • Numărul cardului de credit este comunicat doar atunci când clientul este cel care iniţiază tranzacţia on-line.
TOP 10 sfaturi pentru cumpărături sigure
 
Sfatul 1 Verificaţi seriozitatea comerciantului (dacă este o companie reală, dacă nu există plîngeri din partea cumpărătorilor pe vre-un forum, etc)
Sfatul 2 Citiţi cu atenţie condiţiile comerciale de pe site-ul comerciantului:
  • informaţii complete despre vînzător (date de identificare, adresa, numere de telefon etc);

  • termenele şi taxele de livrare;

  • modalităţile de plată acceptate;

  • condiţiile de retur;

  • politica de confidenţialitate
Sfatul 3 Aflaţi prin ce soluţie se procesează plata, care sunt referintele în acest caz şi ce detalii de contact aveţi la dispoziţie în cazul în care există vreo problemă.
Sfatul 4 Activaţi serviciul de SMS-notificare pentru a fi la curent cu toate operaţiunele efectuate cu cardul Dvs.
Sfatul 5 Verificaţi elementele de securitate din pagina de comandă.
Sfatul 6 Verificaţi dacă produsul dorit este pe stoc. Dacă magazinul respectiv nu are un sistem automat de actualizare a stocurilor, catalogul afişat nu corespunde neaparat realităţii.
Sfatul 7 Nu lăsaţi la îndemînă oricui datele cardului. Aceasta presupune mare atenţie la păstrarea cardului şi accesul la el.
Sfatul 8 Păstraţi toate documentele legate de comandă, precum mail-ul de confirmare, numărul comenzii etc.
Sfatul 9 Atunci cînd primiţi produsul, verificaţi dacă este conform descrierii de pe site şi dacă nu prezint defecţiuni. Aveţi dreptul să-l returnaţi.
Sfatul 10 Dacă o tranzacţie nu poate fi procesată, verificaţi dacă aveţi fonduri suficiente pe card şi cardul nu este expirat.