informație generală carduri

1. Cum şi unde puteţi cere un card bancar maib?  

Vă puteţi adresa la orice sucursală sau reprezentanţă maib, unde veţi face cunoştiinţă cu:

  • Regulile de utilizare a cardului
  • Tarifele şi comisioanele percepute pentru operaţiunile cu card
  • Veţi completa cerere de emitere card, avînd în posesie un act de identitate.

După ce completaţi cererea de emitere card şi achitaţi tarifele şi comisioanele stabilite (după caz), după o perioada stabilită de procesare a cererii, deveniţi un deţinator al cardului maib.  

2. Cum şi unde puteţi completa contul de card ?

Puteţi completa contul de card în orice sucursală sau reprezentanţă maib care afişează la intrare, la casă sau în alte locuri marcile cardului.

Contul de card poate fi completat de asemenea printr-un simplu transfer în lei sau valută, executat din ordinul persoanei juridice şi/sau fizice aflate în Republica Moldova sau peste hotare, maib executand, dacă este necesar, convertarea banilor primiti in valuta contului de card.

3. Oferă oare maib o dobândă la sumele de bani depuse pe contul de card?

Pe langa faptul că sumele de bani depuse pe contul de card pot fi retrase oricând, aceste sume de bani vă pot aduce şi venituri suplimentare. Dobânzile şi modul lor de calcul asupra soldului contului de card sunt afişate sau pot fi aflate la orice filiala sau reprezentanta maib.

4. În care unităţi comerciale şi/sau prestări servicii puteţi achita marfurile şi/sau serviciile?

Deţinatorul de card maib poate achita mărfurile/serviciile în acele unitati comerciale/prestări servicii (inclusiv sucursale, reprezentanţe bancare) care afişează la intrare, la casa sau în alte locuri vizibile marca cardului.

5. Cum şi unde puteţi retrage bani numerar de pe contul Dvs de card?

Dacă aveţi nevoie de bani, puteţi intra în sucursalele sau reprezentanţele maib sau a altor bănci din Republica Moldova şi de peste hotare (care au afişate marca cardului).

De asemenea, puteţi retrage numerar din contul Dvs de card 24 de ore din 24 la automatele bancare maib şi a altor bănci din Republica Moldova, şi de peste hotare (care au afişate marca cardului deţinatorului).

Maib sugerează tuturor deţinatorilor de carduri ale băncii să retragă bani în numerar pe teritoriul Republicii Moldovala în sucursalele şi bancomatele maib intru evitarea comisioanelor suplimentare, aferente operaţiunilor de retragere a banilor numerar la sucursalelor şi bancomatele altor bănci.

6. Ce faceţi în caz de pierdere sau furt al cardului Dvs?

În caz de pierdere sau furt al cardului Dvs trebuie să comunicaţi urgent băncii emitente despre acest fapt. Doar în acest caz banca va proteja mijloacele băneşti din contul Dvs de card de la acces nesancţionat.

Informarea băncii despre pierderea/furtul cardului o puteţi face la numărul de telefon (22) 45 06 03, indicat pe versoul cardului şi în Regulile de utilizare a cardului. Telefonaţi din republică sau de peste hotare, comunicaţi datele cerute şi urmaţi instrucţiunile operatorului băncii.

7. Care sunt posibilităţile de monitorizare eficientă a banilor pe cardul bancar 

BC "MAIB" SA
îţi oferă mai multe posibilităţi pentru Consultarea soldului disponibil în Contul de card:

1. La distanţă

Internet şi Mobile Banking – soluţii de acces prin intermediul internetului. Descrierea şi accesul la serviciile oferite de bancă la distanţă sînt disponibile pe site-ul www.maib.md - în meniul „maib365”.

  • SMS notificări- consultarea soldului contului prin telefonul mobil. Imediat după efectuarea operaţiunilor cu cardul bancar, clientul primeşte un SMS unde este indicat soldul disponibil în cont.
  • Extrase electronice – oferă posibilitatea de vizualizare a soldurilor conturilor şi obţinerea extraselor de cont direct de pe www.maib.md. Serviciul este disponibil prin abonare.
  • Extrasul de cont lunar, BC "MAIB" SA expediază pe poşta electronică a clientului

Pentru a putea vizualiza estrasul primit electronic, este necesar să introduceţi Parola. Pentru a afla Parola (care a fost iniţial indicată în cererea de emitere) este necesar să apelaţi la Suportul băncii (022) 450-603. După procedura de identificare a clientului va fi comunicată Parola pentru vizualizarea extrasului lunar. Serviciul este gratuit.

2. La bancomat 

  • introduceţi cardul bancar în bancomat;
  • alegeţi limba preferată,
  • introduceţi PIN-codul,
  • alegeţi operaţiunea Verificarea soldului

Atenţie! Nu păstraţi PIN-codul împreună cu cardul, nu scrieţi PIN-codul pe card, nu comunicaţi PIN-codul nimănui, 

3. Contactând suportul băncii la numărul de telefon – 022 45 06 03. După procedura de identificare a clientului (indicarea datelor personale), va fi comunicat soldul din contul de card disponibil.

Prin intermediul serviciilor la distanţă Internet şi Mobile Banking sunt disponibile toate tipurile de transferuri din/în conturi curente, de card sau depozit, în lei sau valută (între conturile personale), achitarea creditelor, mărfurilor şi serviciilor către furnizori, operaţiuni forex, consultarea stării conturilor, obţinerea extraselor din conturi, a informaţiei privind cursurile valutare etc. Serviciile prestate prin intermediul internetului oferă, un grad sporit de securitate şi sânt disponibile 24 din 24 de ore, fiind disponibile de pe o platformă unică Bank Flex Multichannel.

Pentru abonare la serviciile oferite de BC "MAIB" SA – adresaţi-Vă la oricare din sucursalele băncii, unde ve-ţi beneficia şi de consultaţiile necesare.

8. Date bancare pentru efectuarea transferurilor de peste hotare in conturile de card

Pentru transferuri în Dolari SUA
 

1. Beneficiary: Name, Surname
2. IBAN code*  
3. Beneficiary Bank: BC "MAIB" SA
SWIFT: AGRNMD2X
4. Correspondent bank: ACC. NR. 890-0223-103
BANK OF NEW YORK
NEW YORK, USA
SWIFT: IRVTUS3N


Pentru transferuri în EUR
 

1. Beneficiary: Name, Surname
2. IBAN code*  
3. Beneficiary Bank: BC "MAIB" SA
SWIFT: AGRNMD2X
4. Correspondent bank: ACC. NR. 000-55.012.470
Raiffeisen Bank International AG 
Vienna, Austria 
SWIFT: RZBAATWW 


Pentru transferuri în MDL
 

1. Nume, prenume: Numele, prenumele
2. Cod IBAN  
3. Banca beneficiara: BC "MAIB" SA
FILIALA Denumirea filialei
**COD AGRNMD2X

 

9. Ce este Smart Pricing

Smart Pricing prevede stabilirea anumitor condiții, îndeplinirea cărora te scutește de achitarea taxei de administrare lunară a cardului.

Condiții Smart Pricing: 
Ai ZERO lei taxa lunară de administrare a cardului tău, dacă achiți cu el o sumă minima stabilită pentru fiecare card în parte. 
Prin achitări lunare se înțeleg plăţi în puncte comerciale, plăţi online, inclusiv prin aplicația mobilă maibank sau serviciul internet banking (achitarea facturilor și serviciilor). La achitări lunare nu se iau în considerare transferurile prin P2P, retragerile de numerar sau alte transferuri.
 
La Smart Pricing se iau în considerare doar tranzacțiile decontate financiar¹ în luna respectivă. 
¹ Decontare financiară - debitarea efectivă a mijloacelor bănești din contul de card în urma tranzacției de plată cu cardul. 
 Termenul de decontare al tranzacțiilor cu cardul este de maxim 30 de zile.

10. Ce inseamna „suma blocată pe card”?

Suma blocata pe card este o suma rezervata, care umeaza a se plati din contul tau pentru diferite operatiuni. Sumele blocate pot proveni din mai multe surse: 

  • diferite sume restante;
  • tranzactii cu cardul efectuate la terminale, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet.

Sumele blocate din tranzactiile cu cardul sunt sumele rezervate atunci cand faci o tranzactie la terminal, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet.

Blocarea sumei reprezinta garantia ca banca respectiva isi va primi banii pe care i-ai ridicat, respectiv ca un comerciant isi va primi banii pentru bunurile / serviciile oferite.

Termenul de decontare al tranzactiilor facute la terminale este de maxim 30 de zile.

11. De ce pot avea sume blocate pe card?

Pentru ca ai:

  • incercat o tranzactie cu cardul, care nu s-a finalizat cu succes, dar totusi suma a ramas blocata;
  • diferite sume restante, care se vor recupera ulterior, cand vei avea bani disponibili pe cont;
  • facut tranzactii cu cardul la terminale, fie ca este vorba despre o tranzactie la ATM, o plata la POS-ul comerciantului sau pe Internet.

In cazul tranzactiilor cu mesaj de eroare, atat la POS comerciant cat si pe Internet sumele pot ramane blocate pe cont.  

12. Din ce motive au loc „tranzactiile esuate”?

O tranzactie esuata poate aparea din cauza unuia sau mai multor factori, de exemplu:

  • card blocat;
  • card expirat;
  • card inactiv;
  • mijloace insuficiente;
  • diferite erori de comunicatie;
  • limita de tranzactionare depasita; 
  • introducerea eronata a codului PIN;
  • introducerea incorecta a  datelor cardului pentru platile pe Internet (numarul cardului, data de expirare, codul CVV, parola 3D Secure).

NOTE:
* Cod IBAN poate fi aflat la sucursala băncii unde a fost deschis contul de card sau accesaţi link-ul la calculator IBAN;
** Codul numeric al filialei, unde a fost deschis contul de card.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok