
devino client

despre
Inovația în domeniul digitalizării și tendințele globale au condus la crearea unui serviciu unic pentru antreprenori - devino client maib prin mijloace electronice, acest serviciu aduce un plus de eficiență prin evitarea vizitelor la sucursalele băncii și simplificarea interacțiunii cu banca.
Pentru a deveni client maib prin canalele electronice, vă sugerăm să consultați criteriile de eligibilitate, lista documentelor necesare, tarife și condiții generale, toate aceste informații fiind disponibile în această pagină și siteul maib.
Este esențial să dispuneți de o semnătură electronică calificată valabilă, odată ce aceste cerințe sunt îndeplinite, vă invităm să parcurgeți pașii necesari pentru a iniția relația de afaceri cu maib.
Rețineți că, pentru a parcurge procesul, este necesar:
- să dispuneți de un dispozitiv cu cameră video și microfon, telefon sau un computer, deoarece procedura implică un apel video;
- să vă aflați în țară;
- să dețineți rolul de administrator al companiei.
Simplu și rapid
Începeți
completați cu atenție formularul cu informațiile solicitate
Încărcați
semnați digital și încărcați fiecare document în caseta dedicată
Transmiteți
informația solicitată va fi prelucrată pentru inițierea relației de afaceri
Vă contactăm
vom lua legătura pentru a asigura parcurgerea procesului complet
Cine poate accesa serviciul

Compania care are una din formele organizatorice indicate: SRL, ÎI, GȚ, SA, cu adresa juridică în Republica Moldova

Compania reprezentată de un administrator, posesor al semnăturii electronice calificate

Compania gestionată de administratori, asociați/ fondatori (maxim 5), beneficiari efectivi care sunt persoane fizice rezidente în Republica Moldova

Compania care nu se regăsește în categoria de risc PEP, subiect FATCA, lista de sancțiuni UK
pachet business forte
Pentru autorizarea și inițierea relației de afaceri cu maib, va fi activată automat abonarea la pachetul Business Forte și deschiderea unui cont curent în MDL
Pachetul business forte promo îți permite să fii mobil și flexibil în fața oricărei provocări. Lunar plătești doar 200 de lei, iar maib îți oferă 12 servicii importante pentru afacerea ta: un număr nelimitat de conturi în orice valută, transferuri intrabancare la tarif redus, depunere gratuită a numerarului pe cont, emitere și deservire gratuită a cardului business.
|
Serviciul inclus |
Business Forte Promo |
1 |
Cont curent lei/valută |
![]() |
2 |
Deschidere conturi |
nelimitat |
3 |
Internet banking cu funcționalități extinse |
![]() |
4 |
Întocmirea fişei cu specimene de semnături şi amprenta ştampilei |
![]() |
5 |
Eliberarea certificatului digital |
![]() |
6 |
Transferul salariului la conturile angajaților |
0 % |
7 |
Card business, la solicitare |
![]() |
8 |
Acces la aplicația mobilă (maibusiness app) |
![]() |
9 |
Extrase de cont în format electronic (eStatement) |
![]() |
10 |
Informații despre conturi direct din Telegram și Viber (maibusinessBot) |
![]() |
11 |
Depunerea numerarului în monedă naţională la ghișeele băncii |
![]() |
12 |
Procesarea ordinelor de plată electronice intrabancare în MDL, pentru Persoane Juridice |
1 leu |
Preț lunar | 200 lei |
- după abonare, pachetele promo sunt disponibile (active) 12 luni;
- la expirarea pachetului promo clientului îi sunt oferite pachetele în vigoare la acel moment.
serviciile disponibile online
- deschidere și deservire cont curent;
- abonare la Internet banking cu funcționalități extinse;
- efectuare de plăți în monedă națională și în valută străină prin internet banking în limita de 2 milioane MDL/ lunar (către conturile altor companii);
- încasări în monedă națională și în valută străină în cont curent prin internet banking în limita de 2 milioane MDL/ lunar (de la conturile altor companii);
- tranzacții forex în limita de 2 milioane MDL/ lunar;
- confirmări swift;
- anulare, investigare plăți/ încasări în/ din cont curent;
- solicitarea online a cardului business, cu ridicarea acestuia la sucursală*;
- extrase de cont în format electronic (eStatements);
- abonarea la newsletter pe poșta electronică;
- eliberarea certificatului electronic pentru utilizarea internet banking;
*pentru ridicarea cardului business va fi necesar să vă deplasaţi la una din sucursalele maib.
În cazul în care doriți să accesați servicii suplimentare din pachetul business forte, altele decât cele enumerate, vă rugăm să vă apropiați la una din sucursalele maib.
Despre serviciile care vor deveni disponibile online în viitor, vă vom informa pe pagina maib.
documente necesare
Se vor accepta documente electronice eliberate de I.P. “Agenția Servicii Publice” sau varianta scanată ale originalelor cu semnătură electronică calificată aplicată pe fiecare document.
Societate cu răspundere limitată (S.R.L.):
- extrasul din Registrul de stat, eliberat de I.P. ”Agenția Servicii Publice”;
- actul de constituire: Statut, Regulament sau Contract de constituire;
- documentele ce confirmă beneficiarii efectivi (acţionari, doar persoane fizice rezidențe în Republica Moldova, exceptând rezidenții din raioanele de est) ce dețin o cota de 25% plus o acțiune , precum şi copia actelor de identitate ale acestora;
- actul de identitate valabil al administratorului;
Societate pe acțiuni (S.A.):
- extrasul din Registrul de stat, eliberat de către I.P. ”Agenția Servicii Publice”;
- actul de constituire: Statut, Regulament sau Contract de constituire;
- documentele ce confirmă beneficiarii efectivi, precum şi copia actelor de identitate ale acestora;
- extrasul din Registrul Acţionarilor privind componenţa acţionarilor (până la 5 (inclusiv) acţionari, persoane fizice rezidenți ai Republicii Moldova, exceptând rezidenții din raioanele de est) şi cotele deţinute;
- actul de identitate valabil al administratorului;
Gospodărie țărănească (G.Ț.):
- extrasul din Registrul de stat al gospodăriilor țărănești eliberat de I.P. ”Agenția Servicii Publice” sau Decizia de înregistrare sau Fișa de înregistrare a gospodăriei țărănești din Registrul gospodăriilor țărănești eliberat de Primării;
- actul de constituire;
- documentele ce confirmă beneficiarii efectivi (fondatorii), precum și copia actelor de identitate ale acestora;
- actul de identitate valabil al administratorului;
Întreprindere individuală (Î.I.):
- extrasul din Registrul de stat al întreprinzătorilor individuali, ce confirmă persoana împuternicită să administreze întreprinderea, eliberat de I.P. ”Agenția Servicii Publice” sau de organele ei teritoriale;
- decizia de fondare a întreprinderii semnată de către fondator/ fondatori;
- documentele ce confirmă beneficiarii efectivi (fondatorii), precum şi copia actelor de identitate ale acestora;
- actul de identitate valabil al administratorului;
întrebări frecvente
semnătură electronică calificată este semnătură electronică avansată care este creată prin intermediul unui dispozitiv de creare a semnăturilor electronice calificate și care se bazează pe un certificat calificat pentru semnături electronice
semnătura electronică calificată este eliberată de Serviciul Tehnologia informației și Securitate Cibernetică
pentru înregistrarea cererii online în scopul obținerii serviciilor de certificare a cheilor publice pentru Persoana Juridică, accesați portalul www.semnatura.md și urmați pașii descriși pentru tipul de persoană juridică
persoană expusă politic (PEP) este o persoană fizică care exercită sau care a exercitat funcţii publice importante, după cum urmează:
- şefii de stat, şefi de guvern, miniştri şi miniştri adjuncţi sau secretari de stat
- membri ai Parlamentului sau ai unor organe legislative similare
- membri ai organelor de conducere ale partidelor politice
- membri ai curților supreme, ai curților constituționale sau ai altor instanțe judecătorești de nivel înalt ale căror hotărâri nu fac obiectul altor căi de atac decât în circumstanțe excepționale
- membri ai curților de conturi sau ai consiliilor băncilor centrale
- ambasadori, însărcinați cu afaceri și ofițeri superiori în forțele armate
- membri ai organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale întreprinderilor publice
- directori, directori adjuncți și membri ai consiliului de administrație sau membri cu funcții echivalente în cadrul unei organizații internaționale
FATCA (Foreign Account Tax Compliance Act) reprezintă o lege americană, care are ca scop combaterea evaziunii fiscale în cadrul sistemului financiar global şi asigurarea schimbului automatizat de informaţii între state, într-un cadru standardizat, pe baza acordurilor bilaterale, având ca obiectiv primordial de a solicita ca instituţiile financiare străine să raporteze autorităţilor de taxare (impozitare) din SUA veniturile beneficiarilor direcţi sau indirecţi, care sunt plătitori de impozite în conformitate cu legislaţia din SUA. La 26 noiembrie 2014 Guvernul Republicii Moldova a semnat Acordul de cooperare cu SUA privind facilitarea implementării prevederilor FATCA, care prevede că instituţiile financiare raportează direct Serviciului Fiscal al SUA informaţii aferente conturilor deţinute de către persoane fizice și juridice care au indici SUA
în procesul de inițiere a relației de afaceri prin mijloace electroncie, dreptul de a interacționa cu banca îi revine unui administrator, posesor al semnăturii electronice calificate
în situația în care nu sunteți eligibil pentru a parcurge procesul de inițiere a relației de afaceri prin mijloace electronice, vă puteți apropia la una din sucursalele maib pentru a beneficia de consultanța colaboratorilor noștri la ghișeele băncii
Inițierea relațiilor de afaceri cu maib
Pentru autorizarea relațiilor de afaceri cu maib, se va realiza automat abonarea la pachetul Business Forte și se va deschide un cont curent în MDL
Inițierea relațiilor de afaceri cu maib
Aplicarea semnăturii electronice calificate pe fiecare act este obligatorie pentru considerarea documentului valabil și parcurgerea procesului inițiat
- pas 1 din 2date personale
- pas 2 din 2Documente
Recepționat!
solicitarea a fost expediată cu succes și va fi procesată de luni până vineri, între 9:00 - 17:00.
dacă ai depus solicitarea în afara programului de lucru, în weekend sau în zile de sărbătoare, te vom contacta în următoarea zi lucrătoare.