Atenţie, clienţi business! S-au intensificat tentativele de fraudă

Dorim să vă informăm că, în ultimul timp, se atestă o frecvenţă sporită a cazurilor de înşelare a clienţilor - persoane juridice, care efectuează transferuri în valută străină către parteneri cu care întreţin relaţii de afacere de durată.




Schema de fraudare e următoarea:
 
1. adresa de e-mail este spartă;
2. facturile, care urmează a fi achitate, sunt substituite cu datele bancare modificate ale furnizorului străin;
3. noul cont bancar (IBAN) este deschis într-o altă bancă străină dintr-o ţară diferită decât ţara partenerului real al clientului;
4. răufăcătorul e înregistrat cu o denumire similară falsă sau identică pentru a nu trezi suspiciuni plătitorului;
5. de obicei, firma-fantomă, imediat ce intră în posesia banilor, îi transferă către alţi destinatari sau îi retrage în numerar. Astfel, recuperarea banilor, transferaţi conform datelor bancare fraudate, este practic imposibilă. 
 
Ca măsură de prevenire a tentativelor de fraudă recomandăm clientului, înainte de a efectua plata, să confirme rechizitele bancare noi printr-un acord adiţional la contract sau printr-o scrisoare oficială, semnată de persoane cu funcţii de răspundere, sau, în caz de urgenţă, să ia legătura cu partenerul prin alte canale decât e-mail-ul (telefon, skype etc.).
 
De asemenea, nu recomandăm achitarea prealabilă a facturilor recepţionate prin e-mail de la partenerii noi, cu care nu au existat până acum relaţii de colaborare sau nu este un contract de colaborare / contract-cadru, semnat de persoanele împuternicite.
 
Vă rugăm să fiţi vigilenţi şi să respectaţi recomandările noastre, pentru a evita prejudicierea ireparabilă a intereselor dumneavoastră.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok