Cum îţi protejezi cardurile bancare de fraude

Eşti contactat telefonic de o persoană care se prezintă drept lucrător bancar, însă nu eşti sigur că e un apel legitim? Cum să faci diferenţa şi să nu cazi în plasa răufăcătorilor? Simplu! Urmează recomandările de mai jos şi banii de pe cardurile tale vor fi în siguranţă. 




Un reprezentant oficial al băncii îţi va adresa câteva întrebări ce vizează:

·       confirmarea identităţii;
·       numărul contului care începe cu 2259. A nu se confunda cu numărul cardului format din 16 cifre!
·       alte întrebări, după caz. 

Angajatul băncii nu va solicita niciodată:

1.     numărul complet al cardului format din 16 cifre;
2.     divulgarea ultimelor cifre ale numărului cardului, comunicând primele 6 cifre. Să ştii că primele 6 cifre sunt identice pentru toţi clienţii băncii şi variază doar în dependenţă de tipul cardului (Mastercard, Visa, American Express);
3.     termenul de valabilitate al cardului;
4.     codul de securitate CVV, adică cele 3 cifre de pe verso cardului;
5.     parola unică, primită prin SMS la numărul de telefon înregistrat în sistemul băncii. Această parolă este generată de bancă atât pentru a achita un produs sau serviciu prin internet, cât şi pentru a transfera bani unei alte persoane. Atenţie! Nu este nevoie de parola unică pentru a primi bani pe card. 

În acelaşi timp, angajatul MAIB are întotdeauna un comportament profesionist şi nu insistă să divulgi date confidenţiale. În cazul în care suspectezi că e o fraudă, colegul nostru îţi va recomanda să contactezi de sine stătător Contact Center la 1313 sau să suni la numărul indicat pe verso cardului. 

Persoanele cu rea-intenţie contactează victimele, de regulă, prin aplicaţiile de comunicare: Viber, WhatsApp şi mai rar de pe un număr de telefon mobil, sub diferite pretexte care vizează protecţia banilor de pe conturi. 

Escrocul va cere insistent următoarele date:
 
1.     numărul cardului format din 16 cifre sau ultimele cifre ale numărului cardului, comunicând primele 6 cifre. Să ştii că primele 6 cifre sunt identice pentru toţi clienţii băncii şi variază doar în dependenţă de tipul cardului (Mastercard, Visa, American Express);
2.     termenul de valabilitate al cardului;
3.     codul de securitate CVV, adică cele 3 cifre de pe verso cardului;
4.     parola unică, primită prin SMS la numărul de telefon înregistrat în sistemul băncii. Această parolă este generată de bancă atât pentru a achita un produs sau serviciu prin internet, cât şi pentru a transfera bani unei alte persoane. Pentru a primi bani pe card nu este nevoie de parola unică.

Toate aceste date sunt necesare pentru a-ţi sustrage banii de pe card. De aceea răufăcătorul va fi foarte insistent, s-ar putea chiar să te ameninţe. 

Click aici dacă vrei să afli mai multe despre schemele folosite de persoane cu rea-intenţie şi măsurile de protecţie a banilor de pe cardurile tale.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok