Olga Boreț. Cum să dezvolți o afacere de succes în domeniul serviciilor de transport

Pavel Zingan într-un interviu cu Olga Boreț, directorul CUPOS-COM, clientă maib business

Olga, salut! Ce tip de activitate desfășoară CUPOS-COM și de cât timp sunteți pe piață?

CUPOS-COM a fost fondată în 2011 și domeniul nostru de activitate este transportul internațional.

Cum ați ajuns să vă deschideți propria afacere?

Până la fondarea companiei, întreaga mea activitate profesională a fost legată într-un fel sau altul de domeniul transporturilor. După universitate, când a trebuit să îmi găsesc un loc de muncă, m-am angajat la combinatul auto numărul 6. Deși la universitate am studiat management, s-a întâmplat că întreaga mea carieră a fost construită în jurul domeniului transporturilor.

După ce am acumulat o anumită experiență la combinatul auto, în 2011 am ajuns la concluzia că trebuie să îmi încep propria cale. Așa am decis să îmi deschid propria afacere. Decizia a fost luată împreună cu soțul meu, care m-a susținut, iar de atunci și până în prezent lucrăm împreună la dezvoltarea companiei și luăm toate deciziile în comun.

Cum ați început în 2011? Ce volume aveați?

La începutul carierei mele independente în afacerile de transport, ne ocupam de intermediere, la acel moment nu aveam mașini proprii, iar echipa era formată din două persoane: eu și soțul meu. După ceva timp, am reușit să cumpărăm prima mașină pentru afacere.

Cu ce direcții lucrați?

Principalele noastre direcții sunt Turcia și o serie de țări europene.

Cum s-a schimbat echipa și parcul auto al companiei în atâția ani de activitate?

În 2024 avem 18 mașini proprii și o echipă de 28 de persoane  responsabile de logistică, șoferi, contabili și alți colegi.

Aveți o vastă experiență profesională și o experiență considerabilă în gestionarea propriei afaceri. În această perioadă v-ați confruntat de mai multe ori cu crize, un fenomen inevitabil care poate fie să întărească compania, fie să o distrugă. Din punctul dumneavoastră de vedere, cum ar trebui să fie gestionate crizele?

Trebuie să pui accent pe oameni, pe echipa ta și pe angajați. Dacă echipa începe să se destrame, dacă liderul nu creează condiții care nu doar să păstreze, dar și să ajute la unirea colectivului în momentele de criză, atunci compania, cel mai probabil, va fi condamnată la faliment. Prin urmare, în situațiile de criză, ca lider,  întotdeauna am concentrat principalul focus pe colectiv. Sarcina liderului este să unească echipa, să transmită fiecărui angajat că există întotdeauna o persoană responsabilă pe care te poți baza și care poate rezolva orice problemă. La urma urmei, asta și ne-a salvat compania în timpul crizelor.

Este dificil să formezi o echipă unită?

Nu este ușor să formezi o echipă, dar principalul este să te concentrezi pe ce fel de oameni ai nevoie. Acum avem colegi care sunt cu noi de mulți ani și suntem bucuroși că colectivul nostru devine din ce în ce mai unit, fiind format din adevărați profesioniști.

Toată activitatea dumneavoastră profesională este legată de transport. La prima vedere, acesta nu pare a fi un domeniu feminin... Cât de dificil este pentru o femeie să lucreze în acest domeniu și să conducă o companie care oferă servicii de transport?

Nu fac distincție între sferele de activitate feminine și masculine. Nu se poate spune că afacerea în transport este mai potrivită pentru bărbați sau că bărbații sunt mai de succes în ceea ce privește transportul. Ar fi mai potrivit să spunem că profesionalismul nu depinde de gen și nu ar trebui să credem în stereotipurile care ar putea limita în vreun fel posibilitățile femeilor. Important este cât de bine îți reușește să îți faci treaba, nu în ce domeniu lucrezi. Stereotipurile despre profesii feminine și masculine au rămas undeva în trecut și în lumea modernă nu ar trebui să ne bazăm pe astfel de aspecte, trebuie să faci ceea ce îți reușește cel mai bine și ce îți place. Niciodată nu am crezut că, de fapt, cariera mea va fi legată de transport, dar după ce am încercat să lucrez în acest domeniu, mi-am dat seama că îmi place. Îmi plac mașinile mari, îmi plac tirurile. Îmi plac toate procesele care au loc în acest business. Mi-am dat seama că este exact ceea de ce am nevoie pentru dezvoltarea și cariera mea.

Creșterea în afacerile de transport nu este posibilă fără investiții substanțiale. Ați reușit să creați o flotă auto de 18 mașini până în 2024...

Da, și o astfel de dezvoltare în cazul nostru nu este posibilă fără credite. De la începutul activității companiei, am început să colaborăm cu băncile pentru a investi fonduri în dezvoltarea firmei. În ultimii ani, colaborăm cu maib și suntem mulțumiți de condițiile pe care ni le oferă. Unul dintre ultimele credite pe care le-am luat a fost creditul din programul 373. Are o rată a dobânzii foarte atractivă, așa că nu am putut să pierdem ocazia de a aplica pentru un credit. Lucrând în domeniul transporturilor, una dintre principalele concluzii la care am ajuns este necesitatea de a actualiza regulat echipamentul și de a lucra, pe cât posibil, cu mașini noi. Creditul oferă posibilitatea de a achiziționa tehnologie direct din salon și de a actualiza la timp parcul auto. Pentru noi, unul dintre principalele avantaje ale colaborării cu maib este profesionalismul echipei care ne supervizează și viteza cu care sunt rezolvate toate situațiile. Creditul din programul 373 ne-a fost aprobat foarte repede și ușor, astfel că am putut să ne economisim timpul și în cel mai scurt timp am avut posibilitatea să achiziționăm mașini noi.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok