Close
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Tarife şi condiţii generale
Tarife şi condiţii generale
Servicii electronice
Internet-Banking SMS-notificări
M@IB Online Info COVID-19
Internet Banking MAIBank Mobile Extrase Electronice Transfer P2P Transfer T2C
Atenţie la escrocherii pe reţelele de socializare 23.02.2021

Atenţie la escrocherii pe reţelele de socializare

Stimate client,

Dorim să te informăm despre cazurile de escrocherie pe reţelele de socializare şi la telefonul mobil, care au drept scop sustragerea ilicită a banilor din conturile de card ale deţinătorilor.
 
De această dată, infractorul contactează deţinătorul de card, care a plasat un anunţ pe site-urile de comercializare sau pe reţelele de socializare. Acesta se arată interesat de produsul comercializat şi propune potenţialei victime să facă plata direct pe card, iar livrarea produsului să aibă loc prin intermediul organizaţiilor care prestează astfel de servicii (de exemplu: Poştei Moldovei, Nova Poshta etc.).
 
Dacă deţinătorul cardului este de acord, atunci infractorul îi trimite un link pentru a completa datele cu caracter personal, cum ar fi: numele şi prenumele, IDNP, numărul cardului de 16 cifre, valabilitatea cardului, CVV cod - 3 cifre de pe verso cardului, soldul din cont, OTP-parola de confirmare recepţionată prin sms.
 
Formatul link-ului este unul dubios, cum ar fi: 999.md.obiyavlenle.mobimd; avlto.xyz; novaposhta.md.obiyavlenle.mob etc.
 
Totodată, s-au înregistrat cazuri când prin intermediul platformei de telefonie mobilă Viber infractorul contactează deţinătorul de card, se prezintă drept reprezentant al ”Băncii Centrale a Moldovei”, iar sub pretextul necesităţii de a bloca cardul, ca urmare a unor presupuse tentative de tranzacţii frauduloase, solicită datele cardului.
 
În realitate, infractorul obţine acces la contul de card de pe care poate sustrage banii, efectuând transferuri P2P sau achitări online.
 
Reţine: 
Pentru primirea unui transfer de bani la cardul bancar este suficient numărul de card, numele şi prenumele tău. Atât!

 
Fii vigilent când cineva îţi cere datele confidenţiale ale cardului. Dacă consideri că informaţia despre contul de card a fost furată, iar cardul - compromis, blochează-l imediat prin aplicaţia mobilă MAIBank sau prin Self Service, sunând la numărul scurt 1313.