Close
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
M@IB Online
InternetBanking MobileBanking ExtraseElectronice CereriElectronice TransferP2P TransferT2C
​Clienţii rămân prioritatea nr. 1 a Moldova Agroindbank 09.07.2019

​Clienţii rămân prioritatea nr. 1 a Moldova Agroindbank

Consiliul Moldova Agroindbank, întrunit în regim de urgenţă, a luat decizia fără precedent de a compensa fiecare client păgubit cu o sumă de până la 500 000 lei. Hotărârea, luată în pofida prevederilor contractuale şi a practicilor naţionale şi regionale bancare, a fost adoptată la doar două zile de la furtul produs în sucursala Chişinău-Buiucani, în urma căruia au fost sustrase bunuri din casete de siguranţă. 

Decizia a fost anunţată de conducerea MAIB în cadrul unei întrevederi cu clienţii păgubiţi. Aceştia au mulţumit băncii pentru deschidere şi gestionarea operativă a situaţiei de criză.

“Este o situaţie fără precedent pentru Republica Moldova şi pentru MAIB. Eforturile noastre sunt îndreptate în primul rând spre clienţii afectaţi, pe care îi asigurăm că vom lucra non-stop, pentru a contribui la soluţionarea operativă a acestui caz de către organele de anchetă, depistarea şi tragerea la răspundere a infractorilor. Întreaga conducere a băncii, întregul Consiliu regretă cele întâmplate. Suntem siguri că vom ieşi mai puternici ca bancă din această provocare şi vom lucra dublu pentru a devansa aşteptările clienţilor noştri”, a comentat Serghei Cebotari, Preşedintele Comitetului de Conducere al MAIB. 

Prioritatea numărul unu pentru conducerea MAIB rămâne întreprinderea tuturor măsurilor necesare, în cooperare cu forţele de ordine, pentru a identifica autorii furtului, ceea ce ar permite compensarea deplină a clienţilor păgubiţi. 

În acest scop, banca anunţă un fond de recompensă de 1 000 000 de lei potenţialilor informatori pentru furnizarea datelor care ar contribui la reţinerea infractorilor şi recuperarea bunurilor furate. Informaţiile pot fi furnizate la adresa urgente@maib.md sau la numerele de telefon mobil +373 69268348 ori +373 68093777. 

De asemenea, menţionăm că pe lângă asigurarea măsurilor suplimentare de securitate, serviciul casete de siguranţă urmează a fi reformat conform celor mai bune practici bancare internaţionale.

Ţinând cont de situaţia extrem de complexă referitor la acest caz, precum şi de caracterul sistemic al MAIB în sectorul bancar din Republica Moldova, banca încurajează toate părţile - autorităţi, presa, lideri de opinie - să dea dovadă de maximă prudenţă şi echidistanţă în expunerile privind acest subiect. 

MAIB, la rândul său, va  asigura o comunicare transparentă cu clienţii, dar şi cu întreaga opinie publică, în măsura în care să nu prejudicieze ancheta. Astfel, în cel mai scurt timp, banca va lansa o pagină dedicată subiectului, unde vor fi publicate răspunsuri la cele mai frecvente întrebări. 

Declarăm că această experienţă, deşi regretabilă, ne face mai puternici ca niciodată, fortificându-ne procesele şi activitatea la toate nivelurile: de securitate şi integritate, instituţional şi ca echipă. 

MAIB activează în regim normal, prestând întregul portofoliu de produse şi servicii bancare, onorându-şi în totalitate obligaţiunile faţă de clienţi. 
Mulţumim tuturor clienţilor noştri pentru alegere şi încredere. 

Mulţumim acţionarilor, pentru că şi de această dată au pus interesele clienţilor ca primă prioritate în activitatea bancară. 

Mulţumim instituţiilor mass-media care au reflectat echidistant şi obiectiv acest caz, atât de regretabil pentru întreaga echipă!

Ceea ce nu ne doboară, ne face mai puternici!

Echipa Moldova Agroindbank