Maib la conferința „Digital Transformation for Financial Institutions”

Susținând inovația și dezvoltarea fintech, maib a participat la conferința „Digital Transformation for Financial Institutions”. Evenimentul a scos în prim-plan cele mai bune practici și studii de caz din domeniul transformării digitale a băncilor, companiilor de microfinanțare, de investiții, de asigurări și a altor instituții financiare. Speakerii conferinței - experții locali și internaționali din sectorul fintech - au împărtășit experiențele lor valoroase din activitatea profesională.

Transformarea digitală în finanțe este o macro-tendință în 2022. Pentru fiecare instituție financiară, aplicarea practicilor centrate pe digital în operațiunile sale interne, în relația cu clienții și în gândirea strategică a devenit o prioritate și ingredientul principal pentru creștere rapidă.

În debutul evenimentului, Giorgi Shagidze, Președintele maib, a accentuat importanța susținerii dezvoltării sectorului fintech pentru accelerarea transformării digitale a companiilor din țară și extinderea lor pe piața internațională.

Maib trece printr-o perioadă de transformare, axându-se pe deservirea calitativă a clientului, digitalizare, listarea la o bursă și, bineînțeles, internaționalizarea și dezvoltarea ecosistemelor. Înțelegem că transformările pe care dorim să le implementăm nu pot fi realizate prin metodele și tehnicile tradiționale. Viitorul serviciilor bancare e în Fintech și în posibilitățile pe care acestea le aduc. Tocmai de aceea suntem aici, suntem deschiși spre a colabora, a deveni parteneri și de a identifica moduri de a lucra împreună cu companiile Fintech”.

În cadrul panelului de discuții „The New Finance Industry: Digital Transformation in Legacy Banking”, Aliona Stratan, Prim-vicepreședinta maib, Șefa Diviziei Retail, a menționat:

„Băncile trec printr-o perioadă de digitalizare și dezvoltare masivă, iar companiile FinTech devin un catalizator al digitalizării pentru acestea. Anume acest aspect consider că favorizează și încurajează atât colaborarea între bănci și startup-uri Fintech, precum și competiția sănătoasă dintre acestea. O astfel de simbioză va fi declanșatorul schimbărilor din sectorul bancar, determinând mai multe transformări și va duce, inevitabil, la excluderea barierelor dintre industrii”.

Alexandra Sidorenco, Șefa Direcției Dezvoltare Produse Digitale în cadrul maib, a susținut o prezentare despre etapele, provocările și rezultatele transformării digitale a băncii din ultimul an, inclusiv în ceea ce ține de aplicația maibank și serviciul Internet Banking.

„Creditele oferite anul trecut prin aplicația maibank au constituit 15% din volumul total și 33% din numărul total de credite de consum acordate persoanelor fizice în 2021, în contextul în care numărul și volumul total de credite a crescut substanțial în 2021 față de 2020.

Dacă ar fi să comparăm vânzările din 2021 prin maibank cu toate vânzările anului 2020, putem spune că prin maibank s-a acordat jumătate din volumul de credite oferite de toate sucursalele cu un an înainte, iar ca număr - maibank a oferit aproape aceeași cantitate de credite (94%). Acest lucru demonstrează că aplicația mobilă, pe lângă confortul oferit clienților și reducerea de costuri pentru bancă, devine un canal de vânzări care merită dezvoltat”.

Conferința „Digital Transformation for Financial Institutions” s-a desfășurat cu suportul maib și Mastercard, implementat de Fintech Moldova, cu susținerea USAID și Guvernul Suediei în cadrul proiectului Tekwill.

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Moldova, deținând 31,4% din activele sectorului bancar și având o cotă de 34,9% din credite, conform situației din 31 decembrie 2021. Banca deservește peste 35% din populația țării și este unul dintre cei mai mari angajatori din republică. Banca are cea mai des descărcată și cea mai bine cotată aplicație mobilă din segmentul bancar. Maib este cel mai mare acceptant de carduri pe toate domeniile de business: POS terminale, ATM, comerţ electronic, terminale de autoservire. Prin reţeaua sa vastă, banca deserveşte aproximativ un milion de clienţi, persoane fizice, IMM-uri şi clienţi corporativi. În 2021, pentru al doilea an consecutiv, maib a obţinut titlul „Best Digital Bank Moldova”, oferit de Global Banking and Finance Review. Totodată, maib a fost desemnată „Cea mai bună bancă în Moldova” de publicaţiile Global Finance, Euromoney și The Banker.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok