Aliona Stratan: despre primele experiențe create în maibank și ce îi face pe clienți să își instaleze aplicația mobilă

Într-un interviu pentru Dumitru Ciorici, Prim-vicepreședinta maib, Aliona Stratan, a vorbit despre digital banking, dezvoltarea aplicației mobile maibank,  numărul de utilizatori ai aplicației, dar și motivele care determină tot mai mulți clienți să-și instaleze maibank. Apropo, peste jumătate de milion de clienți maib utilizează deja aplicația bancară maibank. Iată principalele idei expuse de Aliona Stratan:

Cu 5 ani în urmă, aplicația a fost lansată într-un format minimalist. Ulterior, prin teste și prin încercări cum clientul se simte, ce-i place și ce nu prea, am început să o dezvoltăm, devenind tot mai sofisticată. După 5 ani nu pot spune că am ajuns încă unde ne-am dorit, pentru că încă probabil nimeni nu poate să spună unde ne dorim să ajungem, așa cum vedeți în fiecare dimineață ne trezim într-o lume nouă, cu necesități mari, cu diferite istorii noi. Dar, cu certitudine, pot spune că astăzi, după 5 ani, aplicația mobilă maibank este una care tot mai mult răspunde necesităților clienților noștri. Aceasta corespunde stilului de viață al clienților noștri și tot mai mult reflectă experiențe pe placul clienților.

Inițial, prima experiență care era importantă pentru clienții noștri era să își vadă soldurile zilnice și să poată transfera bani între conturi, să achite serviciile comunale. Deci acestea au fost primele cele mai de bază servicii și cele mai simple de care aveau nevoie, dar și aici sunt elemente. Dacă la început ca să faci un transfer pentru cineva trebuia să știi numărul contului, să-i știi numele deplin, acum această experiență este mult mai simplă. Poți face transfer de bani știind numărul de telefon sau găsindu-l în lista de contacte. Respectiv, am dezvoltat inițial serviciile de bază și cum acestea arată în aplicația mobilă.

La distanță de 5 ani avem deja peste jumătate de milion de clienți în aplicația mobilă și ne apropiem de  50% din baza noastră de clienți. Totuși, e una să ai jumătate de milion de utilizatori în aplicația mobilă și e altă chestie cât de des ei utilizează aplicația. În cazul maibank, peste 350 de mii de clienți fac transferuri în aplicația mobilă lunar, peste 150 mii zilnic, iar asta înseamnă că aplicația include acele servicii și operațiuni de care clienții au nevoie.

Unul dintre factorii care au determinat migrația la digital banking a fost pandemia. Un altul este dezvoltarea continuă de noi servicii și produse care apar în aplicație. De exemplu, atunci când am lansat oferta de credit și fiecare client putea obține acces la creditul său în limita care era disponibilă a fost încă un val de migrație a clienților în digital banking și aceasta continuă. Fiecare serviciu nou aduce clienți noi.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok