Giorgi Shagidze în discuție cu Forbes Moldova

Într-un interviu pentru Forbes Moldova, Giorgi Shagidze, Președintele maib, a vorbit despre viziunea sa asupra modului în care liderul sectorului bancar din Republica Moldova susține inovația, sprijină IMM-urile, construiește un ecosistem financiar digital și centrat pe client, precum și planurile pe care și le propune echipa maib.

Viziunea pe termen lung a maib este să construiască un ecosistem financiar incluziv în Moldova, digital și centrat pe om, iar modelul să devină o sursă de inspirație în Europa Centrală și de Est.

Astăzi, maib se poziționează nu doar ca o bancă, ci și ca o companie orientată spre tehnologie și rezultat, care își propune să „creeze oportunități pentru ca oamenii și afacerile să prospere”.

„Moldova este o piață financiară incredibil de interesantă și promițătoare. Este sănătoasă, puțin penetrată și susținută de lichidități și poziții de capital solide. Agenda de integrare europeană a țării, plus accentul puternic pe digitalizare și reforme structurale, oferă un cadru solid pentru o creștere durabilă pe termen lung”, declară Giorgi Shagidze, președintele maib.

Lider al sectorului bancar din Republica Moldova, cea mai mare și mai avansată din punct de vedere tehnologic bancă din țară, maib deține o cotă de piață de 37% din împrumuturi, iar 75% din credite și depozite sunt acordate online.

„Suntem un partener de încredere pentru mii de oameni și companii care aleg să își pună încrederea în noi pentru a-și atinge visurile și obiectivele. Fie că vorbim despre sprijinul acordat IMM-urilor, fie despre susținerea celor care doresc să își gestioneze finanțele mai eficient prin aplicațiile noastre digitale, maib își propune să ofere soluții rapide, simple și inovatoare, care să răspundă nevoilor unei lumi în continuă schimbare”, spune Giorgi Shagidze, președintele maib.

Banca promovează transparența, are o cultură caracterizată prin implicare, inițiativă și responsabilitate, și a îmbrățișat stilul Agile pentru a se asigura că clienții sunt în centrul a tot ceea ce face.

„Obiectivele strategice ale maib sunt ancorate în scopul și viziunea noastră, iar acestea se concentrează pe trei priorități de bază. În primul rând, obsesia pentru client — crearea de experiențe simple, inteligente și intuitive pentru peste un milion de clienți, cu un accent tot mai mare pe interacțiunile mobile-first. În al doilea rând, inițiativele digitale – inovarea continuă și aducerea în Moldova a celor mai bune produse și servicii disponibile la nivel global. Iar în al treilea rând, talentul și cultura — inspirăm oamenii să își realizeze potențialul, construind o cultură care valorizează responsabilitatea, împuternicirea și colaborarea”, mai spune Shagidze.

Banca este partenerul principal al IMM-urilor, acordând, practic, fiecare al doilea împrumut din țară, având un rol-cheie în promovarea antreprenoriatului și dezvoltarea economiei.

Transformarea digitală nu este doar un concept pentru bancă, este realitatea zilnică. „În al treilea trimestru din 2022, doar 11% din creditele de consum au fost acordate prin aplicația mobilă. Astăzi, acest număr a crescut la 75%, arătând cât de rapid și profund s-a accelerat adoptarea digitală. Această schimbare nu a crescut doar confortul — a îmbunătățit semnificativ satisfacția clienților. Scorul nostru Net Promoter Score (NPS) pentru retail este acum de 73, ceea ce indică clar că clienții apreciază simplitatea și viteza noii experiențe”, exemplifică președintele maib.

Aproape o treime din populația Moldovei utilizează deja aplicația mobilă maibank, care include funcții moderne, cum ar fi Face ID pentru autentificare și confirmarea tranzacțiilor, onboarding digital și chiar posibilitatea de a cumpăra produse de asigurare în doar câteva clicuri. „Am atins o cotă de 37% în DAE și 67% în MAU-ul total — ambele continuând să crească.

Am fost desemnați Banca Digitală a Anului în Europa Centrală și de Est de către EMEA Finance, o adevărată recunoaștere a muncii și inovației echipei noastre”, afirmă Shagidze.

Echipa maib poate fi mândră de ceea ce a realizat și entuziasmată de ceea ce urmează. Continuă să pună în centrul atenției nu doar rezultatele, dar în primul rând oamenii care fac ca fiecare succes să fie posibil.

Deși focusul imediat al băncii rămâne pe consolidarea poziției pe piața locală și pe aprofundarea centrării pe client, echipa are în vedere potențialul în expansiunea regională și în servicii transfrontaliere. „Integrarea Moldovei în Uniunea Europeană creează noi oportunități nu doar pentru clienții noștri, ci și pentru noi. Suntem în mod special interesați de piețele cu comunități moldovenești mari și legături economice puternice cu țara noastră. Credem că oferta noastră digitală este la fel de bună — dacă nu chiar mai bună — decât cea a competitorilor din regiune. Țin să mulțumesc echipei noastre extraordinare pentru contribuția, dedicarea și loialitatea oamenilor maib. Nimic din toate acestea nu ar fi posibil fără ei”, subliniază Giorgi Shagidze.

Într-o lume în continuă schimbare, maib rămâne un far de inovație și un simbol al creșterii durabile, gata să modeleze viitorul finanțelor, să sprijine visurile și să creeze noi oportunități pentru fiecare client și pentru întreaga societate.

Sursa: https://www.forbes.ro/inovatia-in-adn-ul-celui-mai-iubit-brand-bancar-din-moldova-447358

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok