Close
Depozite
Clasic Clasic+
Servicii pe piaţa de capital
Piaţa de capital
Servicii electronice
Internet-Banking SMS-notificări
M@IB Online Info COVID-19
Internet Banking MAIBank Mobile Extrase Electronice Transfer P2P Transfer T2C

Info COVID-19


 
Banca ta la tine acasă Suport 24/7 Program de activitate Atenţie la fraude Soluţii - persoane fizice Soluţii - persoane juridice
 
Pentru că ne pasă, noi, echipa Moldova Agroindbank, am reacţionat prompt, adoptând măsuri de răspuns pentru a contribui la prevenirea răspândirii COVID-19 şi pentru a ne susţine clienţii să depăşească mai uşor această situaţie. Ne străduim să fim flexibili în acţiunile noastre pentru a reduce din impactul negativ al pandemiei asupra dezvoltării economice şi sociale, dar şi a contribui la revenirea rapidă la normalitate.

Pagina este creată pentru a servi drept punct de informare pentru clienţii MAIB despre măsurile de prevenire şi suport întreprinse în contextul situaţiei cauzate de COVID-19.

 
      “Trecem printr-o conjunctură fără precedent, care poate afecta deopotrivă activitatea mediului de afaceri şi situaţia financiară a persoanelor fizice. Respectiv, aceasta poate genera implicaţii nefaste pentru întreaga societate. În calitate de bancă sistemică, echipa MAIB consideră că ţine de datoria sa să se implice pentru a-şi ajuta clienţii să depăşească această situaţie.”
      Serghei Cebotari,
Preşedintele Comitetului de Conducere
 
Banca ta la tine acasă

Ne dorim ca clienţii noştri şi familiile lor să fie în siguranţă, de aceea vă recomandăm ca în această perioadă să evitaţi locurile aglomerate, inclusiv sucursalele Moldova Agroindbank, optând pentru serviciile digitale de la MAIB, disponibile 24/7, pentru a efectua rapid şi simplu o multitudine de operaţiuni bancare, stând comod acasă:
  • MAIBank – permite persoanelor fizice să efectueze zeci de operaţiuni bancare: vizualizare cont, transferuri, plata ratelor la credite, achitarea facturilor etc.;
  • Internet Banking - la dispoziţia clienţilor persoane fizice şi persoane juridice de pe site-ul www.maib.md pentru o gamă vastă de operaţiuni bancare, inclusiv gestionare cont, plata ratelor la credite, operaţiuni de schimb valutar etc.;
  • Terminalele multifuncţionale – permit efectuarea operaţiunilor cu numerar şi sunt la dispoziţia clienţilor în zonele de deservire 24/24 ale Moldova Agroindbank şi în sucursalele MAIB;
  • p2p.maib.md – platforma care îţi permite să faci transferuri către alte persoane într-o clipită.;
  • t2c.maib.md – accesează platforma la orice oră şi oriunde ai fi, urmează paşii indicaţi şi remitenţele tale vor fi transferate pe cardul tău bancar în câteva secunde.
Pentru efectuarea plăţilor online sau în supermarketuri, vă recomandăm să folosiţi cardurile bancare - un instrument simplu în utilizare, care nu prezintă risc de infectare, comparativ cu bancnotele. Reţeaua de POS terminale permite achitarea cu cardul comod şi rapid datorită tehnologiei contactless la mii de comercianţi. La bancomatele MAIB extrageţi numerar în valută naţională şi străină, alimentaţi contul personal şi al terţilor. De asemenea, bancomatele Cash-In vă oferă opţiunea încasării numerarului în contul de business card.

Mai nou, la bancomatele MAIB pot fi efectuate inclusiv operaţiuni de schimb valutar, din valută străină (Euro sau Dolari SUA) în lei moldoveneşti.
 
Suport 24/7

Serviciul Contact Center al Moldova Agroindbank este la dispoziţia dumneavoastră 24/7. Contactaţi-ne cu încredere la numărul de telefon 1313, iar colegii noştri vă vor oferi suportul necesar.

Dacă sunteţi peste hotare şi nu aveţi posibilitatea să ne apelaţi, ne puteţi solicita suportul prin Viber pe canalul MAIBSupport.

De asemenea, puteţi expedia solicitările dumneavoastră în scris la adresa de e-mail inform@maib.md.

 
 
Program de activitate

Totuşi, dacă vizita la sucursalele MAIB nu poate fi amânată pentru vremuri mai bune, atunci vă rugăm să ţineţi cont de faptul că unele sucursale şi agenţii şi-au suspendat activitatea, iar cele care activează au un program de lucru ajustat situaţiei. Lista completă a subunităţilor MAIB cu program de lucru o puteţi accesa aici.

Situaţia se va modifica, la fel şi programul de lucru, în funcţie de evoluţia stării epidemiologice din ţară, urmând a fi actualizată permanent informaţia despre activitatea reţelei MAIB.

Măsuri de prevenire în unităţile MAIB

Dacă aţi venit la sucursalele MAIB, atunci trebuie să ştiţi că:
  • se va permite accesul în sucursală/ agenţie pentru 2 - 8 clienţi simultan, în funcţie de mărimea unităţii. Vă rugăm să aşteptaţi în afara băncii când este prea aglomerat în interior;
  • e semn de responsabilitate să dezinfectaţi mâinile la intrarea în sucursală, folosind soluţia special pusă la dispoziţia clienţilor;
  • aveţi obligaţia să păstraţi distanţa de minimum 1 metru faţă de alte persoane din sucursală, agenţie – indiferent că e vorba de angajaţi bancari sau alţi clienţi;
  • dacă aţi revenit recent de peste hotare sau prezentaţi simptome ca tuse, febră, dificultăţi respiratorii, vă rugăm insistent să evitaţi vizitarea unităţilor băncii, pentru a oferi plus de protecţie persoanelor din jur.
NB! Pentru siguranţa Dvs. şi în conformitate cu Decizia nr. 19 din 06.05.2020 a Comisiei pentru Situaţii Excepţionale a mun. Chişinău, începând cu 7 mai 2020, purtarea măştii de protecţie în spaţiile publice închise este obligatorie. Astfel, accesul fără mască de protecţie în subunităţile Moldova Agroindbank din municipiul Chişinău este interzis.
 
Atenţie la fraude

Fiţi vigilenţi! Au fost constatate cazuri în care infractorii iau legătura cu deţinătorii de card, solicitând date confidenţiale şi poze ale cardului bancar, pentru transferarea unui presupus avans de bani sau ajutoare financiare în contextul creat de COVID-19.

Pentru a evita orice tentative de fraudă efectuate prin intermediul tranzacţiilor online, vă rugăm să fiţi vigilenţi şi să respectaţi regulile de securitate:
  • Nu divulgaţi nimănui numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă, pentru efectuarea tranzacţiei în mediul on-line;
  • Nu transmiteţi cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;
  • Dacă pentru efectuarea transferului vi se solicită alte date personale sau date ale cardului, manifestaţi prudenţă şi categoric nu divulgaţi informaţia solicitată.
Specificăm că Moldova Agroindbank, NU solicită niciodată transmiterea datelor cu caracter personal sau date legate de contul bancar prin email, SMS, la telefon sau prin intermediul reţelelor de socializare.

Dacă aveţi întrebări sau suspiciuni în privinţa unei tranzacţii, contactaţi-ne imediat la numărul de telefon 1313.
 
Soluţii - persoane fizice

Credite

MAIB a amânat până la data de 31 mai plata ratelor la credite, inclusiv dobânzile, susţinându-şi clienţii persoane fizice în situaţia cauzată de COVID-19. Conform deciziei:
  • Plata ratelor la credite, inclusiv dobânzile, pentru lunile martie, aprilie şi mai 2020 se va transfera pentru luna iunie.
  • Pentru sumele date banca nu va percepe nici o penalitate şi/sau dobândă de întârziere.
  • În iunie, clienţii vor avea 2 opţiuni:
(a) vor achita sumele ratelor la credit şi dobânzile acumulate pentru perioada martie-iunie;
(b) vor depune o cerere de modificare a graficului de rambursare, iar banca va perfecta un grafic nou de rambursare a creditului, convenit cu clientul.
  • Modificarea graficului de rambursare a creditului va fi efectuată de către bancă fără a percepe comisionul prevăzut pentru modificare.
  • În cazul în care au posibilitate, clienţii pot achita ratele conform graficului. Plata poate fi efectuată prin intermediul aplicaţiei MAIBank sau Internet Banking, pentru a evita vizita la bancă.
Dacă optaţi pentru modificarea graficului de rambursare a creditului, click aici pentru mai multe detalii.

Notă! Decizia de amânare a plăţii ratelor la credite, inclusiv dobânzile, se extinde asupra creditelor acordate până la 16 martie 2020. Plăţile pentru creditele contractate începând cu 17 martie 2020 se vor efectua conform graficului de rambursare stabilit în contract. Totuşi, ţinând cont de situaţia existentă, MAIB nu va aplica penalităţi pentru întârzierea plăţilor la aceste credite în lunile aprilie şi mai 2020. Informaţia cu privire la întârziere va fi transmisă biroului de credit.

Depozite

Depozitele persoanelor fizice, care expiră în perioada 1 aprilie - 15 mai 2020, sunt prelungite automat. Decizia este valabilă pentru toate contractele de depozit ale persoanelor fizice, indiferent de valuta contului, şi prevede prelungirea în aceleaşi condiţii contractuale, fiind aplicate caracteristicile actuale ale produsului.

Carduri

Toate cardurile bancare emise de MAIB, care au expirat sau expiră în intervalul de timp februarie – mai 2020, vor fi prelungite automat.
 
Soluţii - persoane juridice

Credite

MAIB va extinde următoarele măsuri de susţinere asupra clienţilor persoane juridice: corporate, întreprinderi micro, mici şi mijlocii:
  • Banca nu va calcula penalităţi (dobânzi de întârziere) pentru sumele restante, acumulate în perioada 19 martie - 31 mai 2020, la creditele acordate clienţilor persoane juridice.
  • În cazul constatării deficienţelor financiare cauzate de situaţia epidemiologică, clienţii persoane juridice vor putea solicita modificarea graficelor de rambursare a creditelor pentru lunile martie - mai 2020. Graficele vor fi modificate pentru fiecare client în mod individual.
  • MAIB nu va percepe comisionul prevăzut în prezent pentru procedura de modificare.
    În cazul în care clienţii vor solicita rambursare anticipată, banca nu va percepe comision pentru această operaţiune.
  • Pentru a susţine clienţii persoane juridice din industriile afectate de circumstanţele cauzate de COVID-19, MAIB examinează o serie de facilităţi, inclusiv diminuarea ratei dobânzii, valabile până la 31 decembrie 2020, care vor fi acordate în mod individual.
    MAIB a extins termenul de utilizare neîntreruptă a overdraftului la contul curent de la 30 la 90 de zile.
Carduri

Toate cardurile bancare emise de MAIB, care au expirat sau expiră în intervalul de timp februarie – mai 2020, vor fi prelungite automat.

Utilizarea casetelor de siguranţă

Pentru durata situaţiei cauzate de COVID-19, MAIB a suspendat serviciul de păstrare a bunurilor în casete de siguranţă, excepţie fiind doar consultarea casetelor de către clienţii existenţi precum şi reîncheierea/prelungirea contractelor existente.




  La subiect


 


Amânarea plăţilor la
credite pentru o
perioadă de trei luni
23.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

Mesajul Preşedintelui Comitetului
de Conducere către angajaţii MAIB

23.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

MAIB anunţă suport pentru
sectorul de afaceri în
contextul COVID-19

20.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

Moldova Agroindbank solicită
INSISTENT clienţilor să evite
deplasarea la bancă pentru
achitarea facturilor

20.03.2020

Citeşte mai mult ➝


MAIB donează 500 000 lei
spitalului “Toma Ciorbă” pentru
a-l susţine în lupta cu COVID-19

19.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

Specificări referitor la decizia
de amânare pentru 3 luni a
ratelor la credite acordate
persoanelor fizice

13.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

MAIB: Plata ratelor la credite,
inclusiv dobânzi, amânată
pentru 3 luni

16.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

MAIB: continuitatea operaţiunilor
bancare este asigurată

16.03.2020

Citeşte mai mult ➝


Sporeşte-ţi siguranţa şi
optează pentru serviciile
digitale de la MAIB

12.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

Moldova Agroindbank:
Pentru că ne pasă de
sănătatea ta!

11.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

3 metode să achiţi facturile sau
să alimentezi cardul în siguranţă

16.03.2020

Citeşte mai mult ➝
 

5 metode de achitare
a ratelor LiberCard

12.03.2020

Citeşte mai mult ➝