Piaţa de capital

Partenerul tău pentru investiții inteligente
Siguranță
Profesionalism
Ofertă vastă
Piaţa de capital

despre

Maib în calitate de societate de investiţii, în baza licenței eliberate de Comisia Naţională a Pieţei Financiare îți oferă o gamă largă de servicii pe piaţa de capital în condiții de maximă siguranță și profesionalism:

1. Servicii de intermediere la vânzarea-cumpărarea valorilor mobiliare corporative, care presupun primirea, transmiterea și executarea ordinelor privind  instrumente financiare în numele clientului.

2. Servicii de intermediere la subscrierea/plasamentul instrumentelor financiare reprezintă medierea la emisiuni, desfăşurată în numele emitentului, în vederea promovării ofertei publice primare şi plasamentului valorilor mobiliare ale emitentului (acțiuni, obligațiuni corporative, obligațiuni municipale etc).

Maib îți oferă posibilitatea de a atrage resursele financiare prin:

  • asistenţa la elaborarea şi perfectarea prospectului ofertei publice pe piața primară şi a altor documente necesare pentru înregistrarea ei;
  • promovarea ofertei publice şi a plasamentului valorilor mobiliare;
  • intermedierea în relaţiile financiare dintre emitent și deţinătorii de valori mobiliare (servicii agent de plată - link).

3. Servicii de consultanță de investiţii reprezintă activitatea desfăşurată de către maib privind recomandarea personală dată unui client în legătură cu una sau mai multe tranzacţii cu valori mobiliare;

Seviciile de consultanță includ:

  • consultanţă privind evaluarea şi gestionarea riscului investirii în valori mobiliare;
  • recomandări privind formarea portofoliului de valori mobiliare;
  • prezentarea de opinii şi recomandări în legătura cu vânzarea şi cumpărarea valorilor mobiliare;
  • analiza pieţei de capital;
  • consultanţă în orice problemă legată de structura de capital, reorganizarea societăţii pe acţiuni, răscumpărarea sau achiziţionarea de către aceasta a valorilor sale mobiliare plasate, efectuarea ofertei publice pe piaţa secundară;
  • servicii de mandat (de reprezentare)

4. Servicii de custodie a activelor clientului;

Dacă aceasta este necesar pentru efectuarea tranzacţiei clientul poate să depoziteze pe numele  Băncii valorile mobiliare și mijloacele bănești care lui aparțin (transmiterea în custodie). În cazul dat maib deschide subconturile individuale pe numele clienţilor şi asigură evidenţa instrumentelor financiare/mijloacelor bănești a clientului separat de cele proprii. Activele clientului deţinute de societatea de investiţii nu pot fi urmărite pentru satisfacerea pretenţiilor înaintate de creditorii societăţii de investiţii, inclusiv în cazurile de insolvabilitate a ultimei.


Serviciul de agent de plată

maib propune potenţialilor clienţi un produs inedit – serviciul de agent de plată, destinat facilitării decontărilor băneşti la răscumpărarea, stingerea (inclusiv anticipată) a valorilor mobiliare şi achitarea veniturilor aferente acestora. Produsul „Agent de plată” oferă o serie de avantaje, atât pentru emitent, cât şi pentru beneficiari (acţionari, obligaţionali etc.), asigurând posibilitatea distribuirii mijloacelor băneşti aferente valorilor mobiliare prin întreaga reţea de filiale şi reprezentanţe ale maib.


Portofoliul maib (31.12.2023)
Contracte încheiate în perioada de gestiune 47 contracte
Contracte la sfârşitul perioadei de gestiune 125 de contracte

Notă: Persoanele, care nimeresc sub incidenţa art. 45 din Legea nr. 171 din 11.07.2012 privind piaţa de capital, sunt obligate să informeze societatea de investiţii privind intenţia de a efectua o tranzacţie personal. Totodată, o tranzacţie personală poate fi efectuată de persoana relevantă doar cu autorizarea preliminară a societăţii de investiţii.

Te așteptăm la maib dacă ai nevoie de servicii de intermediere pe piața de capital. Adresa : mun. Chişinău, str. 31 august 1989, nr. 127, maib park, et. 7
Regim de lucru: Luni-Vineri, între ora 08:00 – 17:00, pauză 12:00 – 13:00.
Contacte: +373 22 303-397+373 22 303-237, e-mail investment@maib.md.

Informaţii utile:

Informaţii privind cadrul legal aferent, legislaţia privind piaţa capital şi legislaţia conexă

Informaţii despre categoriile de clienţi

Informaţii despre riscurile aferente investirii în instrumente financiare

 

Persoane certificate CNPF

cerințe

Orice persoană fizică sau juridică, rezidentă sau nerezidentă, deținătoare a fondurilor bănești pe care intenționează să le investească, cu excepția cazurilor stabilite de legislație.

tarife

Servicii de intermediere  la tranzacţionarea valorilor mobiliare corporative
Comision unic (pentru recepţionarea / modificarea ordinelor limită şi de piaţă ale clientului) 50 lei (per ordin) Se percepe indiferent de faptul dacă au fost sau nu înregistrate tranzacţii în baza ordinului respectiv
Comision unic (pentru recepţionarea / modificarea ordinelor directe şi condiţionate ale clientului) 100 lei (per ordin) Se percepe indiferent de faptul dacă dacă au fost sau nu înregistrate tranzacţii în baza ordinului respectiv
Comision unic pentru participare la licitaţie cu strigare în calitate de vînzător 200 lei (per ordin) Se percepe indiferent de faptul dacă dacă au fost sau nu înregistrate tranzacţii în baza ordinului respectiv.
Comision variabil la tranzacţionarea valorilor mobiliare, cu excepţia obligaţiunilor corporative (se calculează reeşind din volumul efectiv al tranzacţiilor înregistrate în baza ordinului respectiv în cadrul unei sesiuni bursiere)
<1.000 lei 5% de la volumul tranzacţiei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
1.000 – 10.000 lei 50 lei + 2% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 1.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
10.000 – 100.000 lei 230 lei + 1% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 10.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
100.000 – 500.000 lei 700 lei + 0,5% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 100.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
500.000 – 1.000.000 lei 1.500 lei + 0,3% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 500.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
1.000.000 – 5.000.000 lei 3.000 lei + 0,25% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 1.000.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
5.000.000 – 10.000.000 lei 10.000 lei + 0,20% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 5.000.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
>10.000.000 lei 20.000 lei + 0,15% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 10.000.000 lei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
Comision variabil la tranzacţionarea obligaţiunilor corporative (se calculează reeşind din volumul efectiv al tranzacţiilor înregistrate în baza ordinului respectiv în cadrul unei sesiuni bursiere)
< 10.000 MDL 0,4% de la volumul tranzacţiei Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
10.000 – 100.000 MDL 40 MDL + 0,2% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 10.000 MDL Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
100.000 – 1.000.000 MDL 220 MDL + 0,1% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 100.000 MDL Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
>1.000.000 MDL 1 120 MDL + 0,05% de la volumul tranzacţiei ce depăşeşte 1.000.000 MDL Se percepe numai în cazul înregistrării tranzacţiilor în baza ordinului respectiv
Comision unic pentru perfectarea contractului de intermediere cu clientul nerezident - persoană juridică 250 MDL Se percepe numai de la clienţii nerezindenţi - persoane juridice, la momentul semnării contractului, indiferent de faptul dacă vor fi sau nu înregistrate tranzacţii în baza contractului respectiv.
Transmiterea valorilor mobiliare în/din custodie 100 MDL (per operaţiune) Se percepe indiferent de faptul dacă au fost sau nu înregistrate tranzacţii cu valori mobiliare respective.
Servicii de intermediere la efectuarea ofertei publice a valorilor mobiliare corporative
Perfectarea documentelor pentru înregistrarea ofertei publice În dependenţă de volumul de lucru, dar nu mai puţin de 5.000 MDL Se încasează la momentul efectuării operaţiunii
Pregătirea şi expedierea avizelor 0,50 MDL/aviz + cheltuielile de expediere Se încasează la momentul efectuării operaţiunii
Pregătirea şi publicarea avizelor 200 MDL/aviz + cheltuielile pentru publicare Se încasează la momentul efectuării operaţiunii
Înregistrarea cererilor de vînzare a acţiunilor 50 MDL Se achită de către cumpărător pentru fiecare cerere
Înregistrarea tranzacţiei în cadrul ofertei publice de cumpărare Conform tarifelor stabilite pentru prestarea serviciilor de intermediere la tranzacţionarea acţiunilor Vînzătorii nu achită comision pentru prestarea serviciilor de intermediere
Înregistrarea tranzacţiei în cadrul ofertei publice de vînzare Conform tarifelor stabilite pentru prestarea serviciilor de intermediere la tranzacţionarea acţiunilor Se încasează la momentul efectuării operaţiunii
Alte servicii adiţionale
Eliberarea copiilor sau duplicatelor documentelor 25 MDL/filă Se încasează la momentul efectuării operaţiunii
Servicii de consultanţă de investiţii
Servicii de consultanţa de investiţii Negociabil, în dependenţa de complexitatea chestiunilor abordate de client, termenelor de prezentare a recomandărilor şi a altor prevederi stabilite în contract.
Servicii de intermediere la subscrierea/plasamentul  instrumentelor financiare
Servicii de intermediere la subscrierea/plasamentul instrumentelor financiare în baza unui angajament ferm/ fără angajament ferm Negociabil, în dependenţă de volumul, termenul emisiei, dobînda preconizată, condiţiile de intermediere, calitatea materialelor prezentate pentru organizarea emisiei.

 

documente necesare

Pentru persoanele juridice rezidente ale Republicii Moldova:

  • copia statutului întreprinderii cu modificările şi completările în vigoare (autentificată de către întreprindere);
  • copia certificatului înregistrării de stat (autentificată de către întreprindere);
  • documentul care confirmă împuternicirile reprezentantului;
  • extrasul din registrul comercial de stat, ce confirmă persoana împuternicită (directorul) să administreze întreprinderea. În cazul existenţei reprezentantului prin procură se prezintă documentele ce confirmă împuternicirile persoanei care a eliberat procura;
  • decizia organului împuternicit al persoanei juridice (conform statutului) privind încheierea tranzacţiei;
  • rechizitele persoanei juridice (adresa juridică şi poştală, telefonul, numărul înregistrării de stat, codul IDNO, datele bancare);
  • ultimul bilanţ contabil;
  • extrasul din Registrul deţinătorilor de valori mobiliare care confirmă drepturile proprietarului asupra valorilor mobiliare (pentru vânzător);
  • actul de identitate al reprezentantului.  

Pentru persoanele juridice nerezidente: 

  • statutul şi contractul de constituire sau alte documente care determină statutul juridic al nerezidentului conform legislaţiei ţării de reşedinţă, legalizate (apostilate) cu cel mult 3 luni până la prezentare, cu traducere legalizată în limbile română sau rusă.
  • certificatul înregistrării de stat (extrasul din registrul (borderoul) comercial) al ţării de reşedinţă,  legalizat (apostilat) cu cel mult 3 luni până la prezentare, cu traducere legalizată în limbile română sau rusă;
  • documentul ce confirmă desemnarea în funcţie a persoanelor împuternicite să acţioneze din numele întreprinderii fără procură, legalizată (apostilată) cu cel mult 3 luni până la prezentare, cu traducere legalizată în limbile română sau rusă;
  • procura pe numele persoanei împuternicite de a semna contractul de brokeraj, precum şi de a efectua tranzacţii din numele persoanei juridice nerezidente, semnată de către persoana împuternicită conform statutului și legalizată (apostilată) cu cel mult 3 luni până la prezentare, cu traducere legalizată în limbile română sau rusă;
  • decizia organului împuternicit al persoanei juridice (conform statutului) privind încheierea tranzacţiei;
  • rechizitele persoanei juridice (adresa juridică şi poştală, telefonul, numărul înregistrării de stat, codul fiscal, datele bancare);
  • ultimul bilanţ contabil;
  • extrasul din Registrul deţinătorilor de valori mobiliare ce confirmă drepturile proprietarului asupra valorilor mobiliare (pentru vânzător);
  • actul de identitate al reprezentantului.  

Pentru persoanele fizice rezidente / nerezidente:

  • actul de identitate în original şi copie;
  • extrasul din Registrul deţinătorilor de valori mobiliare ce confirmă drepturile proprietarului asupra valorilor mobiliare (pentru vânzător).

Se admite următoarea ordine de legalizare:

  • la ambasada (consulatul) Republicii Moldova din ţara de reşedinţă a nerezidentului;
  • la ambasada (consulatul) ţării de reşedinţă a nerezidentului din Republica Moldova.

Fă primul pas

Completează câmpurile de mai jos și noi te vom contacta

îți garantăm siguranța informațiilor oferite la completarea cererii online

Atenție!

se permite doar o cerere în decurs de 24 ore Deja există o cerere în lucru parvenită pe numele tău în ultimele 24 ore. Revino mai târziu pentru a avea posibilitatea să perfectezi altă cerere

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok