Chat
Chat
maibank
0.0
Download
maib business
Download

Corina Ciurea-Samanati. Obiectivul maib business până la sfârșitul anului: să cucerească inimile, să inspire tranziția

Pavel Zingan într-un interviu cu Corina Ciurea-Samanati, Șefa Departamentului Daily Business Banking la maib 

Corina, salut. Acum un an am realizat un interviu, remarcând că a început o creștere activă a descărcărilor noii aplicații maib business. Ce rezultate s-au înregistrat în această direcție în decursul unui an? 

Astăzi vorbim nu doar despre tehnologie, vorbim despre o nouă experiență care ar trebui să devină preferata fiecărui utilizator. Descărcarea noii aplicații maib business marchează începutul unui nou capitol, în care confortul, viteza și grija față de client sunt pe primul plan, și tocmai acest lucru aș dori să fie subiectul principal al discuției noastre de astăzi. Pentru că avem o sarcină grandioasă – să finalizăm migrarea tuturor utilizatorilor, de la vechea aplicație la cea nouă.  

La ce etapă sunteți în prezent? Aveți statistici în acest sens? 

Circa 21 500 de clienți din totalul de aproximativ 39 000 de persoane juridice deservite de maib. Asta înseamnă că mai mult de jumătate dintre persoanele juridice au ales deja noua experiență digitală și e de remarcat că, de la începutul anului, numărul companiilor active a crescut cu 72%, ceea ce subliniază încrederea clienților și avantajele noii aplicații. 

Transformarea digitală este imposibilă fără o transformare a modului de gândire. Acum, sarcina noastră principală este să schimbăm obiceiurile și modul de gândire. Deși noua aplicație maib business a devenit mai simplă, mai rapidă și mai intuitivă, obiceiurile formate de-a lungul anilor de utilizare a versiunii vechi de Internet Banking nu dispar instantaneu. Chiar și după ce descarcă o nouă versiune, utilizatorul continuă adesea să acționeze „ca înainte” — caută butoanele cunoscute, repetă vechile scenarii și, în final, se confruntă cu frustrare. În această etapă, tehnologia cedează locul abordării umane și, mai exact, echipei noastre de suport de la 1314. 

Am o propunere. Să trecem în revistă noile funcționalități ale aplicației, pentru a evidenția în practică motivele care vor accelera migrarea utilizatorilor către noua aplicație. 

Să începem cu cele mai recente. Pe 31 iulie, am introdus Face ID/Face Recognition ca metodă de confirmare a operațiunilor. Acest lucru a provocat o creștere bruscă a numărului de descărcări ale aplicației. În doar două săptămâni, peste 5 000 de plăți au fost semnate folosind noua metodă și asta e doar începutul.  

Cum credeți, de ce? 

Există cel puțin două motive. Cu Face Recognition nu mai este necesar să primiți un SMS de confirmare, ceea ce înseamnă că acum puteți utiliza maib business în mod liber și în străinătate. În plus, deși poate părea un detaliu nesemnificativ, pentru fiecare semnătură digitală furnizată de operatorii de telefonie mobilă trebuie să plătiți 3 lei, iar cu opțiunea Face Recognition nu mai aveți aceste cheltuieli. 

Primul caz a fost identificat. Continuăm? 

Să continuăm. Este evident că nimeni nu dorește să discute despre aspectele negative ale muncii, dar acestea apar. În versiunea veche, dacă au fost acordate mai multe drepturi de acces la sistem, clientul în calitate de director sau proprietar, nu putea ști cine a efectuat o anumită plată. Acum, în maib business, informația despre accesul, persoanele care au efectuat operațiuni și tipul acestora este deja prezentată. Acest lucru elimină riscul posibilelor abuzuri. În general, includerea „rolurilor” în aplicație permite utilizatorului să își determine imediat statutul și accesul, fără a fi necesară o ajustare manuală. 

Sunt sigur că asta nu e tot... 

Nu în zadar departamentul nostru a crescut în câțiva ani de la 12 la 60 de angajați, în special în ceea ce privește specialiștii IT. Comunicăm permanent cu clienții și identificăm problemele, dorințele și situațiile recurente care necesită soluții. De exemplu, șoferul dumneavoastră este blocat în vamă, trebuie să efectuați plăți suplimentare, este noapte și trebuie să rezolvați situația. 

Și cum să o rezolvi? 

Puteți deschide chiar și pe timp de noapte un card business pentru șofer, îl puteți alimenta imediat și îi puteți oferi posibilitatea de a efectua plățile necesare. 

Și în zilele de weekend? 

Da, și în zilele de weekend la fel. 

Ce altceva este fundamental nou în maib business? 

Anularea plății rapid, în câteva clickuri. Dacă ați efectuat o plată din greșeală, indiferent dacă este vorba de o plată în lei sau în valută, aveți posibilitatea să o anulați. Am considerat că această opțiune ar fi „nice-to-have”, dar, judecând după statisticile de utilizare, a devenit în mod clar „must-have”. 

De asemenea, menționez integrarea cu programele de contabilitate ale întreprinderii. Cu același 1C sunt deja integrate șapte formate de extrase. 

În plus, în curând veți putea negocia cursul de cumpărare a valutelor prin intermediul aplicației, mai avem de făcut doar ultimele ajustări pentru a lansa această funcționalitate. 

Și cireașa de pe tort... 

Depozitele. Vizualizarea, alimentarea și retragerea sunt deja disponibile prin intermediul aplicației, doar deschiderea unui depozit necesită vizita la sucursală, dar și aceasta va fi eliminată în scurt timp. 

Ce ar trebui să reținem ca gând de final? 

La sfârșitul anului vechea aplicație va fi dezactivată. Prin urmare, strategia noastră este de „a cuceri și a transfera”. Ne propunem ca în cele patru luni rămase, clienții să afle despre toate posibilitățile oferite de maib business, să îndrăgească aplicația la fel ca noi și să migreze către aceasta. 

În plus, în curând va fi posibilă deschiderea primului cont nu doar în cadrul unei sucursale, ci și în aplicație. Descărcați și accesați. Deschiderea primului cont va fi gratuită. 

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok