Viktor Razhev, directorul IT al maib, a vorbit cu redacția Forbes Moldova despre pașii transformatori care au pus banca pe harta unora dintre cele mai avansate instituții financiare din regiune, despre investițiile în tehnologie și despre viitorul său digitalizat.
„În ultimii ani, am parcurs mai multe etape esențiale care au definit direcția noastră strategică”, a declarat Viktor Razhev. Printre acestea se numără adaptarea la nevoile clienților, integrarea canalelor digitale și inovarea continuă, ca răspuns la competiția din partea fintech-urilor. Maib a răspuns cerințelor clienților prin furnizarea accesului continuu la servicii, 24/7, cu un accent pe rapiditate și confort. Ulterior, banca a făcut un pas decisiv în digitalizare, transformând aplicațiile bancare și internet bankingul în standarde de utilizare. Aceasta a fost urmată de lansarea unor soluții inovative pentru segmentul business, care le permit companiilor să-și gestioneze conturile și plățile direct din aplicațiile mobile și web banking.
„Un factor-cheie al succesului nostru a fost investiția în oameni și în competențele lor. Am construit o echipă puternică, unde produsul, tehnologia și businessul sunt integrate într-o gândire digitală unitară”, a adăugat Viktor Razhev. Un alt element important al strategiei maib a fost dezvoltarea aplicației mobile maibank, care a evoluat constant, integrând feedbackul direct al clienților și adăugând noi funcționalități, pentru a răspunde nevoilor lor.
Maib a fost activ implicată și în inițiative naționale importante, precum MIA Instant Payments, care permite plăți interbancare în timp real, și EVO, un proiect de digitalizare a serviciilor publice. În plus, integrarea în Open Banking și aderarea la SEPA (sistemul european de plăți) au consolidat poziția băncii pe piața internațională. „Următorii pași pe care ni i-am propus includ utilizarea inteligenței artificiale pentru a îmbunătăți experiența bancară și dezvoltarea conceptului de embedded finance. Astfel, maib nu va mai fi doar o bancă, ci un hub financiar digital integrat în viața de zi cu zi a clienților”, a subliniat Viktor Razhev.
Sursa: https://www.forbes.ro/inovatia-in-adn-ul-celui-mai-iubit-brand-bancar-din-moldova-447358