maibank
0.0
Download
maib business
Download

Maib, prima bancă din Moldova care a organizat o întâlnire între echipa de dezvoltare a aplicației sale și clienții din diaspora

Maib a scris o nouă pagină în inovația bancară din Republica Moldova. Pe 12 august, cetățenii moldoveni stabiliți peste hotare s-au întâlnit cu echipa de dezvoltare a aplicației, într-o ediție specială maibank meetup. Evenimentul a fost conceput pentru cei care folosesc maibank de la distanță, dar vor să rămână conectați cu tot ce contează acasă, în contextul în care a devenit posibil să devii client maib chiar și din afara țării, cu număr internațional.

La mai puțin de o lună de la lansarea acestei funcționalități, peste 100 de persoane s-au înregistrat folosind un număr internațional. Astfel, potrivit lui Giorgi Shagidze, Președintele maib, organizarea întâlnirii a fost esențială pentru a asculta feedbackul clienților și a înțelege nevoile reale ale acestora. „Ceea ce putem promite și ceea ce afirmăm e că încercăm să îmbunătățim constant aplicația și să facem astfel încât zi de zi lucrurile să devină mai comode, ușoare și intuitive.”

În cadrul întâlnirii, echipa de dezvoltare a aplicației a prezentat funcționalitățile acesteia, inclusiv cele recent lansate, iar participanții au vorbit deschis despre experiența utilizării maibank din afara țării și despre ce s-ar putea îmbunătăți. Această abordare se înscrie în strategia maib, aprobată acum patru ani, care pune clientul în centrul atenției. 

„Acum patru ani am început, la fiecare etapă de interacțiune cu clientul, să urmărim cum se simte acesta și cum vede banca. Apoi, am evoluat. Am început să analizăm cum se simte clientul în sucursală și cât timp așteaptă. După care, am zis că vrem să auzim mai aproape clienții și am început să ne întâlnim cu ei în ședințe mici. Îi întrebam cu ce probleme se ciocnesc și încercam să le rezolvăm una după alta. Iar de ceva timp am început să organizăm evenimente mai mari”, a povestit Aliona Stratan, Prim-vicepreședintă maib.

Meetup-ul pentru diasporă, organizat intenționat în luna august, când majoritatea cetățenilor revine acasă pentru o perioadă, a fost o premieră pentru maib. Totuși, acesta a avut același scop pe care banca îl urmărește de mult. „Cel mai important a fost să înțelegem real care sunt necesitățile de banking ale clienților. În plus, ne-am dorit să discutăm la direct cu clienții din diasporă. Astfel se creează o legătură care generează responsabilitate și, ca rezultat, câștigăm și noi ca bancă, și clienții”, a explicat Sergiu Groza, Orchestra Lead Platforma Digitală maib

Apropo, curios este că tocmai datorită unor asemenea întâlniri și discuții cu clienții s-a luat decizia de a oferi moldovenilor de peste hotare posibilitatea de a se loga în aplicație cu un număr internațional. Valentinea Ene, Product Owner, ne-a povestit că, de o perioadă, echipa maib primea constant solicitări privind această funcționalitate de la clienții săi. Astfel, imediat ce a fost posibil, această dorință a fost transformată în realitate.

Participanții au împărtășit experiențe, au acordat întrebări și au oferit sugestii de îmbunătățire a aplicației. Unul dintre cei mai activi a fost Roman Furtuna, client maib de peste trei ani. „E primul eveniment de acest fel la care am participat. Și m-am simțit auzit. Anterior, am mai oferit sugestii și altor bănci, dar nu s-a întâmplat nimic, numai mulțumiri pentru feedback și atât.”

Potrivit lui, asemenea întâlniri sunt binevenite, întrucât e una când răspunzi la niște întrebări online și cu totul altceva când ești față în față cu dezvoltatorii. „Ți se explică de ce anumite schimbări nu sunt posibile sau ți se cer mai multe detalii, atunci când recomandarea nu e clară. Astfel, suntem mai aproape de bancă, iar asta e ceea ce contează pentru noi ca clienți.”

Aplicația maibank e folosită de peste 860.000 de persoane, iar 80 % dintre creditele de consum și depozitele băncii sunt operate prin aplicație. Performanțele acesteia au fost recunoscute la nivel internațional, cu distincții precum „Cea mai digitală bancă din Europa Centrală și de Est” (EMEA Finance) și „Lider în inovație financiară în Europa Centrală și de Est”, premiind dezvoltarea bancassurance (Global Finance).

Sursa: diez.md

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok